A szezon még el sem kezdődött, a Forma-1 csapatai máris a kiskapukat keresik a technikai szabályzatban, a versenyautókra felkerülő újítások pedig természetesen rögtön szemet szúrnak a riválisoknál.
Miközben az elmúlt napokban a Ferrari és az FIA „bizalmas megállapodásától” volt hangos a sajtó, most a Red Bull indított támadást a Mercedes ellen, méghozzá több fronton!
Az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Helmut Marko megerősítette, jogászaik a szabálykönyvet bújva arra próbálnak választ kapni, hogy a Mercedes trükkös kormányműve, az úgynevezett DAS-rendszer megfelel-e a szabályokban foglaltaknak.
Emellett úgy hírlik, a Red Bull panasszal élt amiatt is, hogy álláspontja szerint bizonyos csapatok – köztük a Mercedes – hátsó fékhűtése kérdéseket vet fel a szabálykönyv vonatkozásában. A csapatok által használt megoldás lényege, hogy egy extra légcsatornát tudnak létrehozni az engedélyezett zóna felett, amit aztán a fékek hűtésére használhatnak fel.
Az FIA a Red Bull kérdését követően egy új technikai direktívát juttatott el a csapatoknak, melyben pontosít az erre vonatkozó regulákon.
A hátsó fékhűtő-nyílásokat már-már művészi módon, a hátsó felfüggesztés lengőkarjai, valamint a keréktartó között alakítják ki, a most kiadott technikai direktívában pedig az FIA leszögezte, a szabályozott zóna feletti, járulékos légcsatorna kialakítása nem megengedett.
A trükkös megoldást alkalmazó csapatoknak most változtatniuk kell, amit kétféleképpen tudnak megoldani: vagy megnyitják hátul is a légcsatornát, hogy azon szimplán keresztülmenjen a levegő, vagy pedig elöl is bezárják azt.