A Ferrari új, SF1000-es versenyautója nem villogott a téli teszteken – legalábbis ezt mondják az olaszok, miközben a riválisok – köztük a Mercedes – szerint a maranellóiak altattak Barcelonában.
Hogy mire is képes a vörösök új betontorpedója, arra jó ideig nem kapunk választ, sőt, az a versenyautó, amellyel Melbourne-be érkeztek, soha nem is fogja megmutatni valós erejét. Simona Resta főtervező ugyanis jelentős módosításokat hajthat végre rajta a feltehetően május végén – június elején kezdődő idényre – írja a Motorsport.com olasz kiadása.
A koronavírus-járvány miatt többhónapos kényszerpihenő vár az F1-es csapatokra – ezalatt persze azt kell érteni, hogy a versenypályán nem láthatjuk a mezőnyt, a gyárakban és a tervezőasztal mellett azonban kemény munka folyik majd.
Bár a Ferrarinál most egy 12 napos gyártási szünet vette kezdetét – amit Louis Camilleri vezérigazgató rendelt el a koronavírusra való tekintettel – ne legyenek kétségeink, Maranellóban mindent megtesznek majd azért, hogy javítsanak az SF1000-es modellen, és kijavítsák a problémákat – már ha valóban léteznek ilyenek.
Azt persze ne felejtsük el, hogy nemcsak a Ferrari, de a riválisok, így a Mercedes és a Red Bull is tovább dolgozhat majd idei versenyautóján – de vajon ki kerül ki győztesen a zárt ajtók mögött zajló fejlesztésekből?
Azt egyelőre nem tudni, hogyan alakul a Forma-1 2020-as idénye, Ross Brawn, a száguldó cirkusz sportigazgatója azonban azt reméli, így is egy tartalmas bajnokság vár majd a mezőnyre. Az augusztusra tervezett nyári szüntet jó eséllyel feláldozzák majd, az elmaradó versenyek egy részét pedig igyekeznek pótolni.