Az ezüstnyilak már az előszezoni tesztek elején megdöbbentetté a riválisokat új fejlesztésükkel: a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek összetartásán, ezáltal optimálisabban tudják üzemi hőmérsékleten tartani az abroncsokat.
Bár a Mercedes állítása szerint a rendszer szabályos, néhány rivális, köztük a Red Bull nem volt teljes mértékben meggyőződve erről. Az energiaital-gyárosok már korábban kilátásba helyezték, formális tiltakozást nyújtanak be, ha a Mercedes használja a DAS-rendszert.
Most a Motorsport.com című lap ír arról, ha megrendezték volna az Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes pedig használta volna trükkös kormányművét, a Red Bull óvást nyújtott volna be.
Azt nem tudni, az osztrák istálló pontosan melyik szabállyal kapcsolatban kérdőjelezte volna meg a rendszer használatát, hiszen az FIA annak legalitásáról biztosította korábban az ezüstnyilakat. Egy versenyautó szabályosságával kapcsolatban viszont a végső szót a versenybírók mondják ki egy versenyhelyszínen.
Valtteri Bottas, a Mercedes versenyzője még Melbourne-ben azt mondta, használni akarják a rendszert.
„Szívesen használnánk, de a csapatnak kell kalkulálnia annak kockázatával, hogy esetleg elveszik tőlünk. Szóval igen, szeretnénk megtartani” – mondta akkor a finn.
A Mercedes DAS-rendszerének működésével az alábbi videóban részletesen foglalkoztunk.