Ahogyan arról az F1Világ is beszámolt, mindezidáig hét verseny kellett törölni vagy elhalasztani: csütörtökön bejelentették, az ausztrál, a bahreini, a vietnámi és a kínai versenyek után nem tartják meg eredeti időpontjukban a Holland Nagydíjat, a Spanyol Nagydíjat, illetve a Monacói Nagydíjat sem.
Sőt, utóbbi verseny szervezői közölték, mivel lehetetlen lenne új időpontban lezárni Monte-Carlo utcáit, és megszervezni a futamot, így 2020-ban ők nem látják vendégül a Forma-1 mezőnyét.
A királykategória csapatai csütörtökön is értekeztek a versenynaptár átalakításáról a Forma-1 vezetőségével, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), és megegyeztek arról, hogy a mezőny tagjai az érintett szervezetekre bízzák a versenyek átütemezését.
Jelen állás szerint a 2020-as F1-es világbajnokság június első hétvégéjén rajtolhat az Azeri Nagydíjjal, az elmaradó versenyeket pedig augusztusban pótolják, és meghosszabbítják a szezont december közepéig.
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko nemrég elárulta, több javaslatot is fontolóra vesznek az érintettek.
„A terv az, hogy a most lemondott versenyek után egy intenzív nyári, illetve meghosszabbított decemberi program következik, így körülbelül 18 versenyünk lehet” – mondta a szakember az ORF-Radiónak nyilatkozva.
Annak érdekében, hogy az év második felében valóban meg lehessen rendezni ezt a 18 versenyt, Marko szerint egy hétvégén akár két futam is lehet.
„Szóba került az is, hogy csak kétnapos versenyhétvégék legyenek, tehát elhagyjuk a pénteki edzéseket, illetve az is felmerült, hogy bizonyos versenypályákon két futamot rendezhetnének.”
F1Világ híradó: