A német istálló a téli tesztek második napján vitte először pályára úgynevezett DAS-rendszerét: a trükkös megoldás lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra tologatásával tudnak állítani az első kerekek összetartásán, ezáltal optimális hőmérsékleti tartományban tudják tartani az abroncsokat.
Ocon évekig volt a Mercedes juniorversenyzője, tavaly pedig a német istálló tartalékosaként tevékenykedett, és rengeteg időt töltött az istálló szimulátorában.
Nyár végén azonban kiderült, a francia pilóta 2020-ban a Renault-nál folytatja. Ocon azt mondja, neki fogalma sem volt arról, hogy egy ilyen rendszeren dolgozott a Mercedes.
„Vagy nagyon-nagyon okosak voltak és nem mutatták meg nekem a rendszert, vagy akkor találták ki, amikor én már távoztam” – mondta a Canal+ televíziós csatornának.
„Amikor már két ülés között voltam, a Mercedes és a Renault ülése között, nem engedtek be a gyárba, vagy a szimulátorba. Szóval vagy akkor találták ki, vagy nagyon észnél voltak.”
Bár a koronavírus-járvány miatt a 2020-as F1-es idény várhatóan csak nyáron kezdődhet el, Ocon azt mondja, továbbra is keményen tréningezik.
„Ha azt kezdem el mondogatni magamnak, hogy a többiek sem tréningeznek, és elengedem magam, akkor nem fogok készen állni, mikor elindul az idény” – idézi Ocon szavait az RMC.
Hogy hogyan is működik a Mercedes DAS-rendszere, azt az alábbi videóban nézheted meg!