A királykategória csapatai nemrég megállapodtak abban, hogy 175 millió dollárról 150 millióra csökkentik a költségvetési plafon mértékét, a McLaren és több más istálló viszont további redukciót szorgalmaz, és 125 millió dollárban maximalizálnák a költési limitet 2021-ben.
A Ferrarinak – és információnk szerint a Red Bullnak és a Mercedesnek is – azonban vannak fenntartásai, ha ugyanis nem járják körül alaposan a témát, az komoly következményekkel járhat.
„Teljes mértékben tisztában vagyunk bizonyos csapatok nehézségeivel” – mondta a szakember a Sky Sports Newsnak adott interjújában.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy valahogy kezelnünk kell a költségeket az F1 jövője miatt, muszáj csökkenteni a kiadásokat, ez ugyanis az elsődleges ahhoz, hogy minden egyes csapat túlélje.”
„Jelenleg egyeztetünk az F1-gyel, az FIA-val és az összes csapattal a költségplafon lejjebb szorításáról, de nem szabad elfelejtenünk, hogy eltérő struktúrák, eltérő tőkék vannak.”
„Vannak csapatok, melyek konstruktőrök, mint a Ferrari, és más topcsapatok. Magyarán szólva mi tervezünk, fejlesztünk, homologizálunk és gyártunk minden egyes komponenst az autónkhoz.”
„Más csapatok pedig vásárlók, szóval megvesznek bizonyos elemeket. Tehát nyilvánvalóan nem rendelkeznek ugyanolyan struktúrával, hiszen nem tervezik, nem fejlesztik ezeket a komponenseket.”
„Azt gondolom, hogy amikor a költségvetési plafonról értekezünk, nem szabad elfelejtenünk, hogy különböző helyzetek vannak, és fontos, hogy közös nevezőre jussunk valahogy, ami megfelelően alkalmazható az eltérő helyzetekre. És a válasz talán nem egy olyan költségplafon, mely azonos az összes csapat számára.”
„Nagyon fontos, hogy ahogy mondtam, volt egy meetingünk a csapatokkal, az FIA-val és az F1-gyel, ami azt gondolom, igazán konstruktív és pozitív volt. Ugyanakkor szükség lesz még némi elemzésre a megfelelő döntések meghozatalához. Véleményem szerint el kell kerülnünk azt, hogy az érzelmek vezessenek bennünket jelen pillanatban.”
„Tudjuk, hogy nehéz helyzetekkel fogunk szembesülni, de valahogy fenn kell tartanunk azt, ami az F1 DNS-e és esszenciája volt, ami nem más, mint a versengés. És nem szabad megfeledkeznünk az F1-ről és a motorsportról.”
„Fontos, hogy minden részletre odafigyeljünk, és racionális döntést hozzunk, amit nem az érzelmekre, sokkal inkább gondos megfontolásokra alapozunk.”
Binotto azzal természetesen egyetért, hogy az időpont nem túl ideális ilyen komoly döntések meghozatalához.
„Nem, kétségkívül nem. Ezért arra is szükség van, hogy hosszú távon gondolkodjunk. Fontos, hogy előre nézzünk közösen, és megbizonyosodjunk arról, hogy megfelelő döntéseket hozunk megfelelő prioritásokkal. De ahogy már mondtam, el kell kerülnünk azt, hogy emocionális döntést hozzunk.”
A Ferrari azzal teljes mértékben egyetért, hogy a 2021-re tervezett új szabályok bevezetését 2022-re halasztották, habár Binotto biztos benne, emiatt hátrányba kerülnek majd riválisaikkal szemben.
„Úgy gondolom, ez volt a helyes döntés – felelősségteljes döntésre volt szükség. A helyzet, illetve a vészhelyzet, amivel szembe nézünk, az most a prioritás. Nem cselekedhetünk pusztán egy csapat érdekeit, a Ferrari érdekeit szem előtt tartva, szélesebb perspektívára van szükség.”
„Tudjuk, hogy nagyon szoros lett volna két autót kifejleszteni 2021-re, szóval azt gondolom, helyes döntés született – és minden bizonnyal egy olyan, ami nem kedvez a Ferrarinak.”
„Ugyanakkor kihívók vagyunk, és olyan egyének, akik minden egyes alkalommal jobbak és jobbak akarnak lenni. És eljön az az idő, amikor talpra állunk, és erősebbek leszünk.”
F1Világ-híradó: