A Forma-1 csapatai már korábban megállapodtak arról, hogy a 175 millió dollárra tervezett éves limitet 150 millió dollárra csökkentik, az istállók többsége azonban további módosításokat szeretne.
Köztük van a McLaren is, mely csapatnál úgy vélik, az évi 125 millió dolláros limit szükséges lenne ahhoz, hogy minden csapat túlélje a koronavírus-járvány miatti krízist. Ebbe azonban a Ferrari és a Red Bull a hírek szerint nem szeretne beleegyezni.
„Ha nincs 10, de legalább 9 csapatod, akkor nem igazán van F1” – mondta Zak Brown, a McLaren ügyvezetője a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva. „Pár csapatnak nagyon óvatosnak kell lennie, mert szerintem a tűzzel játszanak.”
„Teljes rajtrács kell a sporthoz, és ha az továbbra is fenntarthatatlan marad, és néhány kisebb istálló érdeklődését veszíti, vagy financiális okokból nem tudja vállalni a részvételt, akkor maguk ellen fognak versenyezni… És ez nem fog működni.”
Arra a kérdésre, hogy pontosan melyik istállókat is bírálja, Brown nem kívánt nevesíteni, mindazonáltal könnyen ki lehet találni, kikre gondolt.
„Egy pár csapatról beszélünk. A Daimler szerintem remek munkát végez, felismeri a helyzetet, amiben most vagyunk. Szóval ki lehet találni, melyik csapatokra gondolok!”
„Ez egy óriási marketingplatform ennek a két csapatnak, szóval megértem, miért kötik az ebet a karóhoz. De a sportban az ember szeretné azt gondolni, hogy mindenki egyenlő módon harcolhat, és a legjobb nyer.”
„Azt gondolom, fontos, hogy legyen bizodalmuk. Olyan ez, mintha a nehézsúlycsoportos csak középsúlycsoportossal akarna harcolni. Nagyszerű csapatok ezek, készen kell álljanak arra, hogy megküzdjenek bárkivel egyenlő feltételek mellett, és azt gondolom, a rajongók is erre vágynak.”
Brown az amerikai IndyCart hozta fel példaképp, ahol a csapatok ugyanolyan kasztnikkal állnak rajthoz, és mindig a legjobb csapat győz.
„Ha megnézzük az IndyCart, ott Roger Penskének is ugyanolyan autója van, mint az összes többi csapatnak, és a kétféle motorból választ ő is, mégis a legtöbbször ő nyer. Azt gondolom, mindig a legnagyobb és legjobb csapatok győznek, a legnagyobb nevek, és ők fogják vonzani a legjobb versenyzőket és mérnököket is.”
„De momentán a különbség a mezőny eleje és vége között másodpercekben mérhető, míg az IndyCarban tizedekről beszélünk. Ha megnézzük, az IndyCarban mindig a Penske, az Andretti, vagy a Ganassi nyeri a bajnokságot, mégis minden évben van 3-4 meglepetésgyőztes, szóval izgalmasak a versenyek, mert gondolkodnod kell azon, ki győz, nem lehet biztosra menni.”
„Ha megnézzük a mi legizgalmasabb versenyeinket, azok Németországban, Bakuban és Brazíliában voltak, ahol rossz időjárás volt, balesetek történtek és biztonsági autós periódusokat láttunk. Nem szabadna kizárólag a kiszámíthatatlan futamokra támaszkodni…”