A Mercedes nagy meglepetést okozott a barcelonai teszteken még februárban azzal, hogy egy olyan rendszert vitt pályára, melynek lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek összetartásán.
A rivális csapatok megkérdőjelezték a megoldás szabályosságát, az FIA azonban megerősítette, hosszasan egyeztettek a Mercedesszel arról, és a rendszer teljes mértékben legális.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, valójában már 2019-ben használni akartak egyfajta DAS-rendszert, az FIA azonban nem engedélyezte ezt, mondván, egy olyan eszközt kellene építeniük, mely az egész kereket mozgatja.
Allison elárulta, nagyon nehéz volt egy működőképes rendszerrel előállniuk.
„Az egyszerű válasz az, hogy nagyon nehéz volt!” – fogalmazott a szakember. „És az igazság az, hogy először 2019-ben akartuk bevetni.”
„Elvittük az ötletet az FIA-hoz, megmutattuk nekik, és elmagyaráztuk, szerintünk miért legális. Ők bátorítóan egyetértettek abban, hogy a kéttengelyes kormányzás valóban legális. Viszont nem igazán tetszett nekik az, ahogyan megoldottuk, mert a második tengelyt egy, a kormányon lévő karral irányítottuk volna, nem pedig az egész kormány mozgatásával.”
„Szóval azt mondták, ’nem, mozgatnotok kell az egész kormányt’. És szerintem amikor ezt kijelentették, abban bíztak, hogy túl nehéz lenne megoldani, és inkább hagyjuk a fenébe, és nem okozunk nekik több gondot.”
Allison azt mondja, biztosak voltak abban, hogy megéri fáradozni a rendszeren.
„Van egy nagyon találékony főtervezőnk, John Owen, aki vetett egy pillantást erre a kihívásra. Nagyon jól ráérez arra, hogy valami megvalósítható-e, vagy sem, és ez egy igazán hasznos tulajdonság, mert lehetőséget biztosít arra, hogy bátrak legyünk a pénzköltésben, miközben a legtöbben bizonytalanok lennének a végkifejletben” – magyarázta a technikai igazgató.
„John vállalta a kihívást, és úgy gondolta, meg tudja csinálni. Szóval nagyon tehetséges mechanikai tervezőkre bízta a dolgot, akik két-három megvalósítási módot is kitaláltak. Kiválasztottuk a legjobbnak tűnő megoldást, és mintegy egy évvel később előálltunk azzal a DAS-rendszerrel, amit láthattak az autónkon az év elején.”