Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a csapatok egyeztetéseket folytattak arról, hogy azokon a helyszíneken, ahol idén két versenyt is megrendeznek – például Ausztriában és Nagy-Britanniában –, a második futamok rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérők, hanem sprintfutamok döntsenek.
Ezeken a rövid szombati versenyeken a vb-pontverseny állásának fordított sorrendjében álltak volna rajthoz a pilóták, és miközben a mezőny többsége – köztük a Ferrari és a Red Bull – támogatta a javaslatot, a Mercedes ellenállt.
A RaceFansnak adott exkluzív interjúban Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azt mondta, sajnálja, hogy az elképzelés nem valósul meg, az idei év ugyanis egy remek alkalom lett volna arra, hogy kipróbáljanak valamit.
„Úgy gondoljuk, hogy a 2020-as idény egyébként is nehéz lesz” – mondta a szakember.
„Ennek a szezonnak Ausztráliában kellett volna elkezdődne, de nem így lett, és végül júliusban rajtol. Kevesebb versenyünk lesz, bizonyos futamokat ugyanazon a helyszínen teljesítjük, Ausztriában és Nagy-Britanniában is kettőt.”
„Azt gondolom, meg kell próbálnunk lenyűgözni a rajongókat. Meg kell bizonyosodnunk arról az F1 jövője miatt, hogy a legjobb show-val rukkolunk elő.”
„És szerintem az egy jó megoldás lett volna, ha az ugyanazon pályán teljesítendő második versenyhétvégén lett volna egy sprintfutamunk. Még azt is mondhatjuk, hogy 2020 egy megfelelő tesztplatform lehetett volna egy alternatív megoldáshoz a jövőben.”
A FERRARI A FORMA-1 JÖVŐJÉT TARTOTTA SZEM ELŐTT
Binotto rámutatott arra, a Ferrari a koronavírus-járvány okozta krízis közepette rengeteg kompromisszumot fogadott el, holott megtehette volna, hogy csak a saját érdekeire fókuszál, és megvétózza a javaslatokat.
„A közösségünk felé felelősséggel tartozunk, és néha kompromisszumot kell kötnünk a valós teljesítményünkre vonatkozóan, hogy megpróbáljunk valamit, és jó irányba induljunk el a show szempontjából, illetve az F1 és a motorsport szempontjából” – magyarázta Binotto.
„Véleményem szerint mi, Ferrariként rengeteg kompromisszumot elfogadtunk. Például a fejlesztések, a komponensek befagyasztását, miközben tudjuk, hogy most biztosan nem a miénk a legversenyképesebb autó.”
„Ha csak a Ferrarit néztem volna, akkor azt mondtam volna, hogy nem csökkentjük a költségplafont és szabadon fejleszthetünk, és nem fagyasztunk be semmit, mert így annyit fejleszthettük volna az autót, amennyit csak akarjuk.”
„Viszont tudtuk, ez milyen következményekkel járna. Megértettük, hogy a jelen helyzetben a kompromisszum a sport érdeke, nem a miénk.”
„A sprintfutam ötletét egy vagy két csapat kivételével mindenki támogatta. Mint ahogy támogatta az FIA és az F1 is. Kár, hogy végül nem fog megvalósulni, mert bár kompromisszum lett volna, egy felelősségteljes döntés is egyben.”