A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken jelentette be, 400 ezer eurós bírsággal sújtotta a Racing Point csapatát, és 15 pontot levont az istállótól, amiért a Mercedes által tervezett tavalyi fékcsatornákat használja idei versenyautóján.
A szövetség a Renault panasza után a tervezési folyamat ellen emelt kifogást, az említett alkatrészek ugyanis tavaly még nem listázott alkatrésznek számítottak, idén viszont az istállóknak saját maguknak kell megtervezniük, nem szerezhetik be azokat máshonnan.
Az FIA szerint tehát a Racing Point szabályt szegett a tervezési folyamat során, emiatt büntette meg a csapatot – a fékcsatornákat viszont az istálló tovább használhatja.
A riválisok természetesen tiltakoznak, a Ferrari, a McLaren és a Renault pedig már jelezte, fellebbez a szövetség döntése ellen.
„Szerintem ami igazán összezavarja a rajongókat, az az, hogy hogyan lehet fent az autón valami, ami már Ausztriában nem volt legális” – mondta Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke pénteken.
„Ebben a másolási ügyben azt mondják, hogy fotók alapján másolták le az autót. De a dokumentumból világosan kiderül, hogy ez marhaság, ezért minden mást meg kell kérdőjelezni az autóval kapcsolatban.”
Brown nyilatkozatára aztán reagált a Racing Point csapatfőnöke – és nem válogatta meg a szavait sem!
„Zak Brown szerint azért marhaság, mert ő nem egy mérnök! Fogalma sincs, miről beszél. Nulla! És meglep, milyen keveset tud az F1 szabályairól. Úgy tűnik, többet tud a történelmi versenyzésről, mint az F1-ről.”
Arra a kérdésre, hogy milyen érzések dúlnak most benne a rengeteg kritika után, Szafnauer kifejtette: „Talán frusztráció, mivel a fékcsatornák nem listázottból lettek listázott alkatrészek. Volt egy partnerségünk egy másik csapattal, ahogy a Haasnak és a Toro Rossónak is, akik időtlen idők óta használták mások fékcsatornáit.”
„Kétlem például, hogy a Haas használt valaha is olyan fékcsatornát, ami nem a Ferrari tervezése volt. Soha nem tervezték maguknak. Mi mindig magunknak terveztük.”
„Aztán elkezdődött egy folyamat, hogy legálisan kaptunk adatokat a Mercedes fékcsatornáiról 2018-ban, még mielőtt listázott alkatrésszé váltak. Most pedig az van, hogy szabályt szegtünk, mert olyan adatokkal kezdtünk dolgozni, amiket legálisan kaptunk a Mercedestől.”
„Nevetséges az egész! És ez frusztráló. Miközben ott van a Haas és a Toro Rosso, akik időtlen idők óta nemcsak adatokat, de fékcsatornákat és tervrajzokat, illetve minden mást megkaptak, de velük mégis minden rendben, velünk pedig nem? Ez a frusztráló.”