A német istálló a 2020-as Forma-1-es idény eddig eltelt 11 versenyéből 9-et megnyert, és jó úton halad afelé, hogy sorozatban hetedszer nyerje meg mindkét világbajnoki címet.
A múlt hétvégi Eifel Nagydíjon azonban úgy tűnt, a Red Bull egy lépéssel közelebb került az ezüstnyilakhoz, miután több újítással is felvértezte RB16-os versenyautóját.
Max Verstappen a nürburgringi futam nyitószakaszában tartani tudta a lépést a Mercedesekkel, és maga Christian Horner csapatfőnök is úgy fogalmazott, közelebb kerültek riválisukhoz.
A Mercedes viszont már jó pár verseny óta nem tett fel új fejlesztéseket autójára, Toto Wolff csapatfőnök pedig elárulta, egy ideje már leálltak az idei modell fejlesztésével.
„Régen befejeztük már a fejlesztést, és ez a múltban is mindig így volt” – mondta a szakember.
„Nagyon gondosan megfontoltuk ezt a döntést, hiszen nem minden bajnokság során lehet ilyen hamar becsukni a könyvet. Viszont a szabályok végül elég sokat változnak a következő évre, és emiatt – akárcsak az elmúlt években – úgy döntöttünk, hogy átállunk a jövő évi autó fejlesztésére.”
„Ezért is látni teljesítményváltozást a csapatok között. Mi mindig nagyon erősen kezdtünk, erősek voltunk a szezon közepén is, és aki folytatja a fejlesztést, az erős lesz a szezon végén.”
Bár a koronavírus-járvány miatti költségcsökkentés részeként a 2020-as autók jelentős részét „átmentik” 2021-re, a csapatok bizonyos területeken fejleszthetnek a következő idényre egy zsetonrendszer keretében.
A Mercedes pályaműveletekért felelős vezetője, Andrew Shovlin elismerte, a Red Bull jelenleg komoly ütemben fejlődik.
„Szerintem gyorsabban fejlődnek nálunk jelenleg” – mondta a szakember.
„De őszintén szólva ezt az elmúlt években is láttuk, általában nem kezdenek olyan erősen, mint mi. Ha pedig ez a trend folytatódik, a hátralévő versenyek keményebbek lesznek, és nehéz lesz megszerezni a pole-t szombaton, és megnyerni a futamot vasárnap.”