A Belga Nagydíj szervezői múlt héten erősítették meg, hogy a La Source-ben, a Raidillonban, a Blanchimont-ban, a Le Combes-ban és a Stavelot-ban az aszfaltozott bukótereket sóderágyakra cserélik a jövőben.
A változtatásokat azért hajtják végre, hogy a jövőben motorversenyeket is megrendezhessenek – a költségek mintegy 80 millió euróra rúgnak, és egy új lelátót is felhúznak az Eau Rouge-nál.
Az aszfaltozott bukóterek rendszeresen témát szolgáltattak a Forma-1-es versenyzők értekezletein, Carlos Sainz pedig a Belga Nagydíjon jelezte, szerinte a versenypálya túl messzire ment azok kapcsán.
„Úgy érzem, az egyetlen dolog Spával kapcsolatban, ami hiányzik, az a kavicságy, illetve a fű a kijárati kerékvetők mellett” – mondta a spanyol. „Most túl messzire mentünk ezzel, egyszerűen nincs olyan nagy kockázat, nem büntetnek annyira ezek a modern pályák.”
Miután a mezőny idén Mugellóba és a Nürburgringre is ellátogatott, számos versenyző állást foglalt azzal kapcsolatban, hogy szeretnének újra kavicságyakat látni a versenypályákon.
Sainz múlt hétvégén kifejtette, örül a spái szervezők változtatásának.
„Üdvözlöm a kavicságyakat, szeretnék még többet a jövőben, akárcsak füvet, és minden mást!” – mondta a McLaren pilótája a Motorsport.com című lapnak.
„Mert szerintem pontosan ezek azok a változtatások, amikre szükségünk van a jó és látványos pályákhoz. Remélem, hogy valami más is történik Spában, és nem csak a sóderágyra szórnak el 80 millió eurót! De örülök a kavicságyaknak, jöjjön még több kavicságy és fű!”
A Williams versenyzője, George Russell szerint fontos lenne, hogy a versenyzők megfizessék a hibáik árát a pályákon.
„Erről szól a versenyzés” – mondta. „A határokat kell feszegetnünk, tudván, hogy amennyiben hibázol, pórul jársz. Sajnos túl sok olyan pálya van, ahol – nyilván biztonsági okokból – nincs meg ez az összetevő vezetés közben.”
„A sóderágyat okkal vették el, és más okok miatt hozzák vissza. Versenyzői szempontból jó lenne, ha több versenypályán látnánk újra kavicságyakat.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Michael Masi egyébként abszolút nyitott erre, ám minden kanyart alaposan meg kell vizsgálniuk.
„Ahogy mondtam korábban is, kanyarról kanyarra, pályáról pályára meg kell ezt vizsgálnunk – ha pedig működik bizonyos körülmények között, akkor abszolút!” – fogalmazott.
„Ha nem működik, akkor meg kell néznünk a teljes képet, az FIA-nak és a FIM-nek pedig együtt kell dolgoznia. De továbbra is úgy dolgozunk, hogy pályáról pályára, kanyarról kanyarra megvizsgáljuk a lehetőségét.”