A Scuderia tavaly még a legerősebb motorral rendelkezett a Forma-1-ben, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az év második felében folyamatosan próbálta bezárni a szabályokban rejlő kiskapukat.
A testület végül egy bizalmas megállapodást kötött a Ferrarival, melyről az FIA azt gyanította, trükközik motorjával, bizonyítania azonban nem sikerült.
Ennek eredménye végül az lett, hogy a Ferrari motorteljesítménye a 2020-as szezonra jelentősen visszaesett, ez pedig az eredményekben is megmutatkozik: az istálló 103 ponttal a 6. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében.
A maranellóiak persze mindent megtesznek azért, hogy javítsanak, és bár jelentős korlátozások léptek életbe az autófejlesztésekre vonatkozóan, a zsetonok megfelelő felhasználásával teljesen áttervezik az SF1000-es versenyautó hátulját, és egy vadonatúj motorral is előállnak.
Ez utóbbiról Binotto a minap azt mondta, nagyon ígéretesek az első visszajelzések.
„Jelenleg nem a miénk a legjobb motor, és azt gondolom, jövőre egy teljesen új erőforrásunk lehet a szabályoknak megfelelően” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.
„A Ferrarinál mi rengeteget invesztáltunk az erőforrásunk további, 2021-re és 2022-re történő fejlesztésébe. A motor jelenleg a próbapadon van, és azt gondolom, a visszajelzések a teljesítménnyel és a megbízhatósággal kapcsolatban is nagyon ígéretesek.”
2021-től a csapatok korlátozott mennyiségű időt tölthetnek el az erőforrások próbapados tesztelésével, Binotto pedig azt mondja, a szigorú megkötések miatt „kreatívnak” kell lenniük ezen a téren.
„Lesznek próbapados szigorítások 2021-re, és rajtunk múlik, hogy hatékonyan tervezzük-e meg ezeket a teszteket, és kreatív módon végezzük-e őket. De azt gondolom, még ha lesznek is korlátozások a próbapadok működésére vonatkozóan, akkor is lesz lehetőség a fejlődésre, és azzal, amit ma látok a próbapadon, elégedett vagyok.”