Legutóbb az Emilia Romagna Nagydíjon láttunk hasonlót, amikor néhány versenyző a futam újraindítása előtt elmehetett a biztonsági autó mellett, hogy visszavegye körét, és csatlakozzon a mezőny végére.
Csakhogy ekkor még sportbírók dolgoztak a versenypálya egy pontján, és több versenyző is nagy tempóval haladt el mellettük. A belső kamerás felvételek alapján igencsak veszélyes helyzet alakult ki, Sebastian Vettel pedig azt mondja, egész egyszerűen azért van szükség a körök visszavételére, mert a Forma-1 időmérő szoftvere nem tudja megoldani a problémát.
„Szerintem sokkal inkább a megoldásra kellene összpontosítanunk” – mondta a Ferrari versenyzője a Török Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján.
„Szerintem az oka annak, hogy fizikailag visszavesszük a köreinket, hogy nem tudunk kidolgozni egy olyan szoftvert, ami lényegében „nullázza” a körhátrányt.”
„Szóval meg kell tennünk egy extra kört, ami elég kínosan hangzik – de úgy gondolom, ez az igazság. Szóval szerintem némi energiát kellene fektetni ebbe a szoftverbe, hogy a lekörözött autóknak ne kelljen fizikailag visszavenniük a köreiket, hanem csak lenullázzuk a hátrányukat a kijelzőn. Szerintem ez lenne a megoldás.”
A Forma-1-ben használt gyakorlatot egyébként számos versenysorozatban alkalmazzák, Vettel pedig azt mondja, más szériákban is voltak már veszélyes helyzetek emiatt.
„Korábban előfordult, hogy azok, akik próbálták utolérni a mezőnyt – más kategóriákban is –, balesetet szenvedtek. És az nem egy biztonságos megoldás, amikor egész pályás sárga zászló alatt összetöröd magad…”
„Ráadásul, ahogy Imolában is láttuk, emberek dolgoznak a pályán, szívességet téve nekünk, eltávolítják az autót, letisztítják a pályát. Szóval szerintem a megoldásra kellene fókuszálni, ami véleményem szerint egészen egyszerűen a szoftverrel áll összefüggésben. És mivel 2020-at írunk, szerintem meg kellene tudni oldani…”