Hamilton a Török Nagydíjon hetedik világbajnoki címét is bebiztosította: az elsőt még 2008-ban, a McLarennel szerezte meg, a Mercedesszel pedig hat trófeáig jutott.
Paddy Lowe, a McLaren és a Mercedes korábbi technikai igazgatója nemrég egy interjúban arról beszélt, Hamilton Isztambulban bizonyította, egy jó autó még nem feltétlenül elég a győzelemhez.
A jelenleg még a McLarennél versenyző, jövőre azonban már a Ferrari szolgálatába álló Carlos Sainz úgy fogalmazott, „a mezőny 90 százaléka nem tudná legyőzni Hamiltont a Mercedesnél”, ám a mostani mezőnyből szinte bárki képes lenne győzni a német istálló autójával, ha a brit pilótával nem kellene ellenfélként számolni.
„Csapattársként azzal az autóval nagyon kevesen tudnánk legyőzni Hamiltont egy 20 versenyes bajnokságban” – mondta a spanyol.
„De ha Hamiltont kivonjuk a képletből, a mostani F1-es mezőnyből bárki győzni tudna a Mercedesszel. Ez pedig szépen leírja, hogy mi történik a mostani F1-ben, és hogy milyen szinten van Hamilton, legyen övé a legjobb autó, vagy az egyik legjobb.”
Sainz szerint Hamilton egyik erőssége, hogy képes jól teljesíteni akkor, amikor igazán számít.
„Szorosan figyelem azt, hogy Hamilton hogyan teljesít nyomás alatt. Hogy a Q3-ban mindig összerakja a szektorokat és megszerzi a pole-t, ha csak kicsivel is Valtteri Bottas előtt.”
„Ausztriában az esőben másfél másodpercet vert a csapattársára, olyan dolgokat művel, amiket nem mindenkitől látni.”
Sainz azt mondja, ahhoz, hogy teljesen kiismerje Hamiltont, az ő csapattársának kellene lennie.
„Úgy, hogy nem vezetjük ugyanazt az autót, lehetetlen megmondani, hogy egy versenyző mennyire jó. Számomra Hamilton az egyik legjobb a történelem során, és ezt anélkül tudom, hogy a csapattársa lennék. De nagyon kíváncsi lennék arra, hogy milyen lehetett Ayrton Senna vagy Michael Schumacher csapattársának lenni – hogy tanulhassak tőlük, és megtudjam, mitől is voltak annyira jók.”