Az F1-es versenyzők között is nagy visszhangja volt az isztambuli kvalifikáció második szakaszában [Q2] történt incidensnek, amikor is a pálya 8-as kanyarjában a Nicholas Latifi versenyautójának mentésében segédkező munkagép még a bukótérben tartózkodott.
Michael Masi versenyigazgató újságírói kérdésre az eset után azt mondta, arra számítottak, hogy mire odaér a mezőny, sikerül megtisztítani a pályát, ám végül nem így lett.
Kimi Räikkönen a Bahreini Nagydíj helyszínén azt mondta, szerinte hibás döntést hozott a versenyirányítás, meg kellett volna várni ugyanis, amíg megtisztítják a bukóteret.
„Nyilván, amikor a 8-as kanyarhoz értünk, volt ott sárga zászló, szóval azt várták tőlünk, hogy lassan menjünk. De ilyen körülmények között – főleg ennyire csúszós pályán – nem számít, hogy lassan megyünk, el lehet veszíteni az irányítást az autó felett. Szóval közel sem volt ideális” – mondta az Alfa Romeo versenyzője.
„Szerintem jobb lett volna, ha megvárják, amíg kiviszik azt az autót és megtisztítják a bukóteret, hiszen ahogy mondtam, hiába megyünk lassan, akkor is 120 km/h-ról beszélünk, és amikor ilyen körülmények között elveszítjük az irányítást, semmi kontrollunk nincs afelett, hogy hová csúszunk.”
„Csak a kivezető kör volt, de várhattunk volna még 3 percet, hogy nulla kockázatot vállaljunk. Persze tudom, hogy nem a mi döntésünk, mi kimegyünk a pályára, amikor kinyitják, és próbáljuk a legtöbbet kihozni belőle.”
Az F1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] elnöke, Romain Grosjean azt mondta, átbeszélik majd Michael Masival a történteket.
„Volt visszhangja a dolognak, és igen, úgy hiszem, a versenyzői értekezleten megbeszéljük majd” – mondta a francia. „Szerintem minden versenyzőnek ugyanaz az álláspontja ezzel kapcsolatban. Meg szeretnénk bizonyosodni arról, hogy nem fordul elő ismét.”