Két versenyhétvégével a szezon vége előtt még nem ismert, hogy az átmeneti 2021-es évet követően mely gyártó motorjai dolgoznak majd az új aerodinamikai szabályok szerint megépített 2022-es autókban. A Red Bull jelenlegi egyetlen mentsvára a motorfejlesztés ideiglenes befagyasztása lehet.
A csapatfőnök, Christian Horner ezzel kapcsolatban így vélekedett: „Egyelőre egészséges egyeztetések folynak, mindenkinek meg kell értenie a motort gyártó konstruktőrök álláspontját.”
„Ha Toto Wolff tehetné, a következő 35 évben befagyasztaná a motorok fejlesztését, hiszen ők vannak a legnagyobb előnyben” – folytatta cinikusan a Red Bull csapatfőnöke.
„De vajon egészséges-e a sport szempontjából, ha befagyasztunk egy előnyt is, pláne három évre, mielőtt megérkeznek az új motorok – már amennyiben azok valóban megérkeznek 2025-ben?”
A Red Bull számára fontos, hogy elrendeljék ezen tilalmat, mivel a legújabb hírek szerint a Ferrari is támogatja a konzerválást, amennyiben az új regulák bevezetését 2025-re előre hozzák.
„Ami a Renault-t illeti, az ember azt gondolná, részükről is abszolút értelme lenne a befagyasztás támogatásának, de szerintem folytatódnak majd az egyeztetések, és remélhetőleg észszerű megoldás születik a következő néhány hétben.”
A négyszeres világbajnok osztrák alakulat korábban jelezte, amennyiben a fejlesztéseket befagyasztják és sikerül megegyezni a Hondával, akkor a jelenlegi motorokkal folytatnák a szereplést, mielőtt új formulát hozna az elkövetkezendő időszak.