A vasárnapi Abu Dhabi Nagydíjon a Red Bull versenyzője, Max Verstappen magabiztos győzelmet aratott, Valtteri Bottas a 2., Lewis Hamilton pedig a 3. helyen ért célba.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója még szombaton árulta el, felmerültek bizonyos aggályok a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel [MGU-K] kapcsolatban, emiatt pedig az összes Mercedes-motort letekert üzemmódban használták.
A Mercedes már a szombati időmérőn is alulmaradt a Red Bull-lal szemben, Valtteri Bottas pedig a futamon 15 másodperces hátrányban ért célba Verstappen mögött.
Andrew Shovlin, a Mercedes pályaműveletekért felelős vezetője azt mondja, a motorbeállítások még nem magyarázzák jelentős hétvégi lemaradásukat.
„Nem olyan mértékű volt, hogy az meghatározza a verseny eredményét” – mondta a szakember.
„Jelentősen kevesebbről van szó, mint egy tizedmásodperc, szóval nem ez jelentette a különbséget az első és a második hely között.”
Shovlin azt mondja, az MGU-K-val kapcsolatos problémákat még nem értették meg teljesen, ezért elővigyázatosságból „konzervatívabb” üzemmódban használták az erőforrásokat.
„Úgy fogalmaznék, hogy ahelyett, hogy teljes mértékben tisztában lennénk a problémával, a lehető legkonzervatívabb módon működtettük az erőforrást, hogy elkerüljünk egy meghibásodást” – magyarázta.
„És amikor nem értünk pontosan egy problémasorozatot, akkor minden, amit tehetünk, hogy egy kicsit óvatosak vagyunk. A verseny során megpróbáltuk csökkenteni egy kicsit a terhelést, de való igaz, hogy ezzel a versenyzők nem feltétlenül lehettek tisztában. Olyasvalami volt ez, amit próbáltunk menedzselni a háttérben.”
Shovlin azt mondja, az sem feltétlenül hozott volna győzelmet nekik, ha eltérő stratégiákkal próbálkoznak versenyautóikkal.
„Lehet valami mást csinálni, de őszintén szólva érinthetetlen lett volna az eredmény. Ha minden autó ugyanannyira elhasznált gumikon van, az egy kicsit neutralizálja a versenyt, ezért nem sok lehetőség volt.”
„Ha nem jött volna a biztonsági autó, feltehetően egyik autót arra használtuk volna, hogy behúzzuk Maxot, a másik autónk pedig elmehetett volna tovább, hogy létrehozzon egy „deltát” gumitéren. Hogy ez járt-e volna pozícióelőnnyel, abban kételkedem, látva a kényelmes tempójukat.”