Mindezt a RaceFans című internetes lap veterán F1-es újságírója, Dieter Rencken állítja, aki úgy tudja, a Daimler-vezér Ola Källenius, valamint a hétszeres világbajok akarata nem is állhatna távolabb egymástól.
A szakíró forrásaira hivatkozva azt írja, Hamilton bónuszok nélkül évi mintegy 60 millió dollárt (közel 18 milliárd forint) szeretne bezsebelni a Mercedestől, Källenius viszont legfeljebb 20 millió dollárt (durván 6 milliárd forint) fizetne a brit pilótának.
A Mercedes szóvivője ugyan nemrég cáfolta, hogy ez lenne a helyzet, Rencken szerint viszont George Russell remeklését a Daimler mindenképp próbálja kihasználni az egyeztetések során. Vállalati oldalról a Mercedes komoly megszorításokra készül: mintegy 10 ezer fővel csökkentené a globális létszámot, a piaci viszonyok, valamint a koronavírus-járvány miatt ugyanis eladásai várhatóan 20 százalékkal esnek vissza. Eközben pedig rendkívül sok pénzt kell áldoznia a kutatásra és fejlesztésre, a vállalat ugyanis egyre inkább az elektromosság felé veszi az irányt.
Ezek alapján az a tény, hogy Hamilton és a Mercedes még nem állapodott meg egymással, azt feltételezi, hogy jelentős eltérések vannak a pilóta és a gyártó álláspontja között. A RaceFans szerint a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy mindkét fél az utolsó pillanatig kivár, ez azonban mindkét oldalról jelentős kockázatokat rejthet magában. Hamilton ugyanis úgy dönthet, ha nincs egyezség, kihagy egy évet, ugyanakkor pedig a Mercedes igazgatósága is megunhatja a játszadozást, és utasíthatja Toto Wolffot arra, hogy Hamilton fizetésének töredékéért szerződtesse le George Russellt.
A hidegháborús állapot mindkét oldal tekintetében azt mutatja, hogy hiányzik az általános elköteleződés, ami potenciálisan komoly következményekkel járhat bármely fél, és persze a Forma-1 számára is.
Ezzel együtt persze ne lepődjünk meg azon, ha Hamilton és a Mercedes végül dűlőre jut, hiszen az elképesztő sikereket értek el a Forma-1-ben, partnerségük pedig már-már tökéletes volt az elmúlt években.