Schumacher 1996-ban csatlakozott a Ferrari csapatához, az első világbajnoki címig viszont 2000-ig várnia kellett. A páros végül az F1 történetének egyik legdominánsabb sikersorozatát produkálta.
A Ferrari idén a Charles Leclerc – Carlos Sainz párossal vág neki az F1-es küzdelmeknek, a Ferrarinál pedig az elmúlt évek csalódásai után jelenleg is kőkemény munka folyik annak érdekében, hogy visszatérjenek a győztesek útjára.
Mattia Binotto azt mondja, ahogy annak idején Schumacher, úgy ma Leclerc a Ferrari vezére – a monacóinak viszont még nagyon sokat kell tanulnia.
„Mindketten nagyon tehetséges versenyzők” – fogalmazott Binotto. „Azt gondolom, Charles egy olyan pilóta, akiben határozottan megvan a tehetség: gyors, tud előzni, és fantasztikusan tudja védeni a pozícióját. Úgy gondolom, olyan mentalitása van, mellyel a győzelem az egyértelmű cél számára, és szerintem ez az, ami vezeti őt minden akciójában, melyekkel megpróbál győzni.”
„Nem egyszerűen azért van itt, hogy csak körözgessen – azért van itt, hogy győzzön. És amikor felveszi a sisakját, versenyzőként van jelen a pályán. A második hellyel nem elégszik meg, ahogy Michael sem elégedett meg soha.”
Schumacher annak idején kétszeres világbajnokként érkezett a Ferrarihoz, bőven rendelkezett tehát tapasztalattal. A Ferrarit pedig 2000 és 2004 között sorozatban négy világbajnoki címhez segítette. Binotto elismerte, Leclerc-nek sokat kell még tanulnia.
„Charles sokkal fiatalabb, mint Michael volt akkoriban. Be kell érnie vezetőként. Mert a Ferrari holnapi sikerei attól is függ, hogy ő miképp dolgozik a csapat vezéregyéniségeként. De azt gondolom, hogy miközben Michael már vezetőként érkezett hozzánk, Charles is folyamatosan fejlődik, mint vezér. És jól halad ebben a folyamatban.”
A Ferrari tavaly F1-es története egyik leggyengébb szezonját produkálta, Binotto pedig azt mondja, vannak hasonlóságok a Scuderia mai formája, valamint a Schumacher-éra között.
„Gyakran összehasonlítom őket. Szerintem vannak hasonlóságok, ez nem is kétséges. Az első szerintem, hogy a Ferrari akkoriban, 1995-től 1998-ig, illetve 2000-ig rengeteget invesztált, és most is ez történtik. Invesztálunk a technológiába, mint ahogy szakemberekbe is – fiatal szakembereket, fiatal mérnököket alkalmazunk.”
„Ha megnézem az elmúlt évek Ferrariját, azt látom, hogy rengeteg fiatal mérnököt alkalmaztunk, akik ma már kezdenek alapként szolgálni. Volt anno egy vezetőnk Michael személyében, ma pedig itt van nekünk Charles. Aki talán nem olyan tapasztalt, mint Michael volt, nem is világbajnok még, miközben Michael az volt, de szerintem igazi vezér a pályán – és ez nagyon fontos.”
„Van egy általános elkötelezettség az egész vállalat részéről ahhoz, hogy ismét felépítsünk egy győzelmi ciklust.”