Az Alfa Romeo C41-es modelljéről hétfőn hullt le a lepel Varsóban: a csapat új autója természetesen a tavalyi betontorpedó továbbfejlesztése, igyekeztek azonban a legtöbbet kihozni a szabályokból Hinwilben, a fejlesztési zsetonokat pedig az autó orrkúpjára költötték.
Az Alfa Romeo már pénteken bejáratja Barcelonában az új autót, melyet idén is Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi terelgethet az F1-ben.
Räikkönen azt mondja, bízik abban, hogy idén sikerül jobb eredményeket elérniük, és a 8. helynél előrébb végezhetnek a csapatok között.
„Látnunk kell, hogyan mennek a dolgok, hogy milyen az autó. És persze a legtöbbet kell kihoznunk a tesztekből” – mondta a korábbi bajnok.
„Nyilván van néhány változás a szabályokban, habár az autó alapjai nem változtak: a kasztnifejlesztést befagyasztották, van viszont egy új motorunk, és néhány új összetevő. Szóval látnunk kell, hogyan működik a csomag, és onnan kell elindulnunk. A felkészülés minden évben ugyanaz, jó, hogy újra elkezdődik!”
A 2020-as Forma-1-es idény december közepén ért véget, a tél pedig gyorsan elrepült a száguldó cirkusz számára is.
„Nem sok mindent csináltam a szezonzáró óta! Itt volt a karácsony, aztán az újév, szóval elmentünk Finnországba egy kis időre, majd visszajöttünk Svájcba” – mondta Räikkönen. „A családommal töltöm az időt, hétköznapi dolgokat csinálok. Persze edzem is, és néhányszor ellátogattam a csapat gyárába. De alapvetően otthoni dolgokat csinálok. Hamarosan újra elkezdünk utazni, szóval a legtöbb időt pihenéssel töltöttem.”
„Antonióval mindig remek kapcsolatunk volt, jól szórakozunk együtt. A legfőbb célunk az, hogy jobb eredményeket érjünk el idén. Antonio és én is azon dolgozunk, hogy előrébb juttassuk a csapatot. Meglátjuk, hogyan alakul az idei szezon.”
A Forma-1-es csapatok idén mindössze 3 napot tölthetnek el teszteléssel az idény előtt – ez azt jelenti, hogy a versenyzőknek mindössze másfél nap jut majd az új autóval márciusban – leszámítva persze a filmforgatási napokat, amik azonban nem számítanak valódi tesztnek. A kollektív gyakorlást március 12-14. között tartják majd Bahreinben.
„A csapat mindig rengeteg mindent szeretne kipróbálni. A versenyzők szeretnek egy dologra koncentrálni, mint például kipróbálni különféle beállításokat… Szóval szükség van bizonyos mértékű kompromisszumra, hogy a legtöbbet hozhassuk ki ezekből a napokból” – magyarázta a finn. „Idén versenyzőnként csak másfél nap jut, szóval nem lehetnek műszaki gondok! Nem engedhetjük meg magunknak, hogy elveszítsünk egy fél, vagy egy teljes napot.”