A Red Bull reméli, az idei autóval nem lesznek korrelációs problémák - F1VILÁG.HU

A Red Bull reméli, az idei autóval nem lesznek korrelációs problémák

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner abban bízik, az idei évben már nem lesznek olyan korrelációs problémáik, mint amilyenek a 2020-as idény elején hátráltatták a csapatot.
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 13: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 13, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Giuseppe Cacace - Pool/Getty Images)

Az energiaital-gyárosok nagy reményekkel vágtak neki az elmúlt évnek, ám már a téli teszteken kiderült, autójuk egyáltalán nem úgy működik, mint ahogyan arra a szélcsatornás tesztek alapján számítottak.

A Red Bullnak komoly korrelációs gondjai akadtak – ami azt jelenti, hogy a szimulációk során látottak nem nyertek megerősítést a versenypályán, kvázi tévútra került a csapat. Milton Keynes-ben mindent megtettek azért, hogy megoldják ezeket a problémákat, a szezon során pedig sikerült jelentős előrelépéseket tenni.

A Red Bull ma délben mutatja be 2021-es autóját a nagyközönségnek, Horner pedig azt reméli, az idei modellel már nem lesznek ilyen jellegű gondok – biztosat persze ő sem tud mondani.

„Nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy megértsük, miért voltak gondok a korrelációval tavaly, év elején” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes portálnak.

„Amikor az idény végül elkezdődött, mást kaptunk ahhoz képest, mint amit a szimulációs eszközeink – úgy a szélcsatorna, mint más eszközök – mondtak nekünk. Szóval rengeteget tanultunk 2020-ban. És természetesen a kihívás most az, hogy ezeket a gyakorlatban is alkalmazzuk 2021-ben.”

Arra a kérdésre, hogy a Red Bullnak végül sikerült-e teljesen megoldania a korrelációs problémákat, Horner kifejtette: „Nem tudom – majd meglátjuk, ha már pályán lesz az autó!”

„Azt gondolom, sok mindent megértettünk a tavalyi év során, és véleményem szerint a problémák egy részét a szélcsatornánk komplexitása okozta, aminek vannak korlátai bizonyos szempontból. Szóval igen, szerintem csak akkor fogjuk tudni, hogy milyen előrelépéseket tettünk, ha már körözünk Bahreinben.”

A tavalyi szezon végén Max Verstappen arról beszélt, nagyon fontos volna, hogy azok az alkatrészek, amik kijönnek a szélcsatornából és a gyárból, rögtön működjenek a versenypályán is.

„Amikor valami új dolgot felteszünk az autóra, az a célunk, hogy az rajta is marad” – mondta Horner. „És természetesen nincs már meg az az előny, hogy tesztelhetünk a pályán, szóval a versenyhétvégéken, vagy a virtuális világban kell kipróbálnunk ezeket a komponenseket.”

Hirdetés

„Az év elején lecsúsztunk az útról, de aztán sikerült szépen felzárkóznunk a 2020-as szezon során. És természetesen szeretnénk tanulni ebből a 2021-es idényre.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull reméli, az idei autóval nem lesznek korrelációs problémák
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!