A mexikói pilóta Alex Albon helyét vette át az energiaital-gyárosoknál, szerdán pedig már a nemrég bemutatott új, RB16B jelű versenyautóval körözhet.
Ahhoz viszont, hogy mihamarabb formába lendüljön, Perez kedden a két évvel ezelőtti modellel körözhetett az esős Silverstone-ban. Elmondása szerint egy álma válik valóra azzal, hogy idén a Red Bullnál versenyezhet.
„Lenyűgöző nap volt, az első napom a Red Bull Racingnél” – mondta a rutinos mexikói a tesztnap végén. „Különleges volt látni a nevem az autón, határozottan egy álmom válik valóra.”
„Azt kell mondanom, nagyon elégedett vagyok azzal a fejlődéssel, amit a kényelem tekintetében elértünk. Nyilván 7 évig vezettem ugyanazt az autót, ültem ugyanabban az ülésben, és használtam bizonyos pedálokat – szóval kihívást jelent most mindezeket megváltoztatni. De keményen dolgozunk. Határozottan remek előrelépéseket tettünk ezen a téren, és azt kell mondjam, már az első napon nagyon kényelmesen éreztem magam.”
„Végsősoron ez is egy Forma-1-es autó, az üléspozíció viszont más, mint ahogy a kormány, a tapadás, a gombok, a procedúrák, az erőforrás, az erőleadás és a nyomaték is” – magyarázta a mexikói.
„Persze rengeteget készültünk rá, sok időt eltöltöttem a szimulátorban, a gyárban. Azt kell mondjam, nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy az első nap alakult. Már ismertem a procedúrákat, de nyilván fejlődtem, és tanultam róluk.”
„Viszont nagyon jól sikerült a tesztre való felkészülés. Mint ahogy nagyon hasznos volt ez az első tesztnap a csapattal.”
[su_youtube_advanced url=”https://youtu.be/puEedJEDkBI”]
Az idei szezont megelőzően csupán 3 napot tölthetnek teszteléssel a csapatok, ami azt jelenti, hogy Pereznek mindössze másfél napja lesz arra, hogy összecsiszolódjon az új autóval. Szerinte ezért is nagyon fontos, hogy a legtöbbet hozzák ki ezekből a filmforgatási napokból.
„Nagyon-nagyon jó, hogy a rendelkezésünkre állnak ezek a napok a csapattal, megismerhetem a srácokat, a mérnököket, gördülékenyebben megy az eszmecsere köztünk.”
„Másképp magyarázok az autóról, mint ahogy ők hozzászoktak, és ez fordítva is igaz. Fontos az is, hogy kényelmesen érezzem magam a cockpitben, hogy amikor megérkezünk Bahreinbe, rögtön a teljesítményre tudjak összpontosítani. Másfél tesztnap az autóban szinte semmi. Szóval minél többet tudunk körözni itt, annál jobban fel leszünk készülve a bahreini tesztre.”