A faenzai istálló eddig bicesteri szélcsatornájában dolgozott aktuális versenyautóin, a mezőnyből azonban utolsóként csak egy 50 százalékos modellt tudtak használni a létesítményben.
A Forma-1 szabályainak eleget téve az AlphaTauri az elmúlt időszakban még szorosabbra fűzte együttműködését testvércsapatával, a Red Bull Racinggel, az idei évtől kezdve pedig már az energiaital-gyárosok szélcsatornáját használják.
Jody Eggington, az AlphaTauri technikai igazgatója azt mondja, az átállás eddig simán ment.
„A bicesteri 50 százalékos szélcsatornánkból nemrég váltottunk a Red Bull 60 százalékos szélcsatornájára, ami ugyancsak egy igazán jelentős projekt” – mondta a szakember.
„Viszont nagyon fontos volt átállni a 60 százalékos modellre, csapatunk pedig remekül menedzselte ezt az átállást, törekedve arra, hogy a lehető legkevésbé zavarjon meg bennünket.”
A koronavírus-járvány miatt a Forma-1 csapatai csak korlátozott mértékben fejleszthettek autóikon az idei szezonra. Az AlphaTauri a rendelkezésére álló fejlesztési zsetonokat az autó elején használta fel.
A faenzai istálló tavaly a 7. helyen zárta a konstruktőri bajnokságot – Pierre Gasly révén pedig futamot is nyert Monzában.