A maranellói gárda tavaly története egyik leggyengébb szezonját teljesítette az F1-ben: csupán a 6. helyen zárt a konstruktőrök között, miután V6-os motorja már nem tudott olyan hatékonyan működni, mint a korábbi években a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szigorúbb szabályozásai miatt.
A koronavírus-járvány okán a Forma-1 csapatai úgy döntöttek, 2021-ben is a tavaly használt kasztnikat használják, ám két fejlesztési zsetont felhasználhattak a télen autóik továbbfejlesztésére. Emellett volt lehetőség az aerodinamikai fejlesztésekre is – már csak azért is, mert a padlólemezre vonatkozó regulák megváltoztak az idei szezonra.
VÁLTOZÁS ELÖL, DE FŐLEG HÁTUL!
A Ferrari szerdán mutatta be új, SF21-es kódjelű versenyautóját, melyről már a 14 órára tervezett hivatalos prezentálás előtt elkezdtek terjedni fotók a közösségi médiában. Az autó természetesen a tavalyi versenygép továbbfejlesztése. A maranellói gárda teljesen új V6-os erőforrással vág neki az idei szezonnak, a fejlesztések során pedig főleg a versenyautó hátsó részére fókuszált a csapat. Változott ugyanakkor a versenyautó orrkúpja és első szárnya is.
A Ferrari tájékoztatása szerint a motor mellett megújult a versenyautó váltója, illetve a hátsó felfüggesztés is.
VADONATÚJ V6-OS MOTOR
A hírek szerint a legfontosabb változás a motor tekintetében egy „szupergyors” hengerfej debütálása lesz: ezt eredetileg 2022-ben vezette volna be a Ferrari motortervezője, Enrico Gualtieri által vezetett csapat. Az új kialakítás elősegíti a hatékonyabb üzemanyag-porlasztást, valamint az égéstéren belüli nagyobb nyomást – a csapatok ugyanis megpróbálnak közel kerülni a szabályok által meghatározott 500 baros határhoz.
A szintén új tervezésű dugattyúkorona (mely továbbra is acélból készül), valamint a vezérműtengelyen kialakított szívócsatornák mellett a hírek szerint a Ferrari új ötvözetek használatát is megvizsgálta, hogy a teljesítménynövekedés miatt ne sérüljön a megbízhatóság.
A Ferrari továbbra sem mond le a lefúvószelep használatáról (amit idén először el lehet távolítani) – szeretnék ugyanis kihasználni a kipufogógázok aerodinamikai hatásait. A rendelkezésre álló információk szerint a keskeny kipufogók megbízhatóságával kapcsolatos problémák is megoldódtak, az új váltónak köszönhetően ugyanis a versenyautó úgynevezett „kólásüveg” része nagyobb lesz, a csöveket pedig kisebb helyre kell beszorítani.
Maranellóban a motorhűtést is felülvizsgálták az idei szezonra, hogy változtassanak a 2020-as idény során használt radiátorok tervezésén, melyek légellenállása túl nagy volt az oldalszekrényeknél – ez pedig szintén negatív hatással volt az SF1000-es versenygép végsebességére.
Értesülések szerint a Ferrari új erőforrásának turbinája is kisebb, hogy javítani tudjanak az elektromos töltésen. Az elképzelés az volt, hogy egy hatékonyabb energia-visszanyerési rendszert alakítsanak ki, és a kinetikus energia-visszanyerő rendszer [MGU-K] által generált mintegy 160 lóerőt hosszabb ideig tudják használni.
Fotók: