A finn versenyző kezdhette meg a munkát a német istálló versenyautójával pénteken, ám már 1 kör után problémák támadtak a W12-es versenyautóval.
Nem sokkal később kiderült, a váltó hibásodott meg, amit ki is kellett cserélni. A művelet órákat vett igénybe, ami miatt Bottas a nyitónapon mindössze 6 kört tudott megtenni.
A Mercedes délután Lewis Hamiltonnal folytatta a munkát, a címvédő pedig 42 megtett körrel zárta a napot. Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, derült égből villámcsapásként érte őket a felmerült váltóhiba, Bottas pedig tudja, nagyon nem ideális az, ahogy kezdődött számára a tesztprogram.
„Én, és természetesen az egész csapat nagyon vártuk már, hogy pályára guruljunk. Az első körben, az installációs körben aztán rá kellett jönnünk, hogy probléma van a váltóval” – mondta a Mercedes versenyzője.
„Nyilván lokalizálnunk kellett a problémát, és ki kellett cserélnünk a váltót – ami beletelt némi időbe. Csak a délelőtt legvégén tudtam megtenni pár kört, és aztán jött a piros zászló, és ennyi volt. Összesen 6 körig jutottam, az autó tele volt aerodinamikai mérőeszközökkel, szóval nem sokat köröztem. Nem ideális kezdés…”
Az idei évben a csapatok mindössze 3 napot tölthetnek el előszezoni teszteléssel, Bottas pedig azt reméli, szombaton és vasárnap bepótolhatja azt, amiről ma lemaradt.
„Az idei évben az a jó, hogyha veszítesz némi pályaidőt, akkor fel tudsz zárkózni a rendelkezésre álló tesztnapok miatt. A hatékonyság, illetve a költségvetési plafon miatt nincs olyan sűrű programunk a többi napra, szóval remélhetőleg fel tudunk zárkózni – ha nem is teljesen, de nagyrészt igen.”
A Mercedes volt az egyetlen csapat a mezőnyben, mely nem járatta be autóját a bahreini teszt előtt – a csapat jövő héten tartja filmforgatási napját.
„Utólag könnyű ezt mondani, de természetesen igen, előtte kellett volna megtennünk ezt. De az elmúlt években minden golyóálló volt, és bizonyos dolgokat persze már használtunk a próbapadon.”
„Biztos vagyok benne, hogy a következő idényre felülvizsgáljuk a dolgot.”