A Ferrari 2020-ban története egyik leggyengébb szezonját produkálta: mindössze a 6. helyen zárta az összetett pontversenyt, és nem elég, hogy autója túlságosan nagy légellenállással rendelkezett, még V6-os motorja sem volt kellőképp erős. Emiatt a Scuderia autói rendkívül lassúak voltak az egyenesekben.
A Ferrari keményen dolgozott a télen azon, hogy megoldja a problémákat, a 2021-es szezonra pedig egy vadonatúj motort tervezett.
Mattia Binotto csapatfőnök még februárban azt mondta, a szimulációk ígéretesek, a bahreini teszt vasárnapján pedig úgy fogalmazott, a pályán látottak megerősítették mindezt.
„Tudjuk, hogyan működik a motor a próbapadon, de csak akkor látjuk a sebességét, illetve a többiekhez képesti tempót, ha betesszük az autóba” – mondta a szakember.
„Amikor tavaly itt voltunk Bahreinben, az időmérőn nagyon lassúak voltunk az egyenesekben. Nem jutottunk a Q3-ba, és nagyon messze voltunk a pole-tól.”
„Ha most megnézem az adatokat, azt látom, hogy a sebesség – legalábbis az egyenesekben – rendben van. Szóval ez látszólag nem jelent majd akkora hátrányt, mint tavaly.”
„Tudjuk persze, hogy nemcsak a motorerőről szól a történet, hanem az autó légellenállásáról is, ahogy azt gyakran mondtuk tavaly. De fogalmazzunk úgy, hogy mindkét tényező hozzájárult a sebességünk javításához az egyenesekben. Ma úgy érezzük, hogy ez már nem jelent akkora hátrányt.”
A Ferrari télen főleg a versenyautó hátuljának fejlesztésére fókuszált, Binotto pedig azt mondja, a pályán kapott adatok egyeznek azokkal, amiket a szimulációk során láttak.
„Megpróbáltunk annyit javítani az autó hátulján, amennyit csak tudtunk. Azt gondolom, hogy ami igazán fontos volt számunkra, hogy megértsük a korrelációt a szélcsatornával és a szimulációkkal, szóval adatokat gyűjtöttünk és hasonlítgattunk.”
„És nagyon elégedettek vagyunk a korrelációval, ami azt jelenti, hogy jó alapokkal rendelkezünk a következő szimulációkhoz és fejlesztésekhez. A korreláció kulcsfontosságú ilyenkor.”