A Mercedest már a bahreini teszteken is problémák hátráltatták, valamint az autó kezelhetőségével is gondjaik akadtak, így a mezőny tagjai közül ők tették meg a legkevesebb kört. A világbajnok istálló azonban sokat dolgozott az elmúlt két hétben, a versenyzők szerint mindent megtettek annak érdekében, hogy javítsanak a gondjaikon.
A Bahreini Nagydíj első szabadedzésén Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, majd Valtteri Bottas, a Mercedes pilótája követte őt a 2. helyen, 3 tizedmásodperccel lemaradva a Red Bulltól. A második gyakorláson Lewis Hamilton volt a gyorsabb Mercedes, ő 2 tizedmásodperccel maradt el Verstappen leggyorsabb köridejétől, ezzel a 3. helyen zárt Lando Norris, a McLaren fiatal pilótája mögött.
Toto Wolff szerint egyértelmű, hogy a szabályokat azért módosították így, hogy az ő lendületüket egy kicsit visszahúzzák – azonban szerinte ezzel nincs probléma, igyekeznek minél gyorsabban felzárkózni, illetve javítani a problémás területeken.
„Biztos vagyok benne, hogy kimondottan azért alakították így, hogy változtassanak az erősorrenden” – nyilatkozta Wolff a Sky Sportsnak. „De ezt tudjuk. Tudtuk, hogy az alacsony hátsó hasmagasság nagyobb hátrányt jelent, mintha magas lenne, de ez nagy kihívás számunkra. Ezt szeretjük – örülünk a versenynek. Arról szól a dolog, hogy a lehető legjobbat nyújtsuk anélkül, hogy panaszkodnánk.”
„Először is, nem gondolom, hogy a hasmagasság az egyetlen dolog, ami miatt szenvedünk – új gumik vannak, amikkel 2021-ben versenyzünk, és még nem is kezdtük el a szezont. De az elemzésünk azt mutatja, hogy a magas hasmagasságú koncepcióval kevesebb leszorítóerőt veszítenek, mint az alacsonnyal.”
„Az elmúlt évben nem tudtuk reprodukálni azt a koncepciót, amivel a Red Bull és néhány más csapat versenyzett. Ez fizikailag lehetetlen – nem lehetett a mi felfüggesztésünket használni és úgy beállítani, ahogy a Red Bull. Szóval a legjobbat kell kihoznunk ebből, és arra kell ráhangolnunk az autónkat, amink van.”
Wolff úgy gondolja, így is nagy küzdelem várható a Red Bull és a Mercedes között – és a Forma-1-nek jelenleg éppen erre van szüksége. A csapatfőnök hozzátette, a McLarent sem szabad figyelmen kívül hagyniuk, akik idén újra a Mercedes erőforrásait használják.
„Ha úgy is tűnt, hogy a korábbi autót továbbhozhatjuk, szerintem a szabályváltoztatásokat jobban megszenvedtük, mint azok, akiknek az autója a magas hátsó hasmagasságra épült. És a Red Bull ezt a koncepciót követi sok éve. Így nekünk nehezebb visszahozni az elveszített leszorítóerő egy részét. De amit eddig láttam, az alapján remélem, hogy nagyon kemény küzdelem lesz köztünk. Ezt akarják a szurkolók is látni, és mi is ezt szeretnénk.”
„A Red Bull félelmetes csapat, nagyon keményen nyomják. Négy bajnoki címet nyertek, mielőtt bejöttek a hibrid-motorok, és nem kétség, hogy ők a legerősebb ellenfeleink. De a McLarennek is nagyon jó erőforrása van – szóval őket sem szabad figyelmen kívül hagynunk.”