A német istálló a hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta dominál az F1-ben: sorozatban hét egyéni és hét konstruktőri világbajnoki címet szerzett.
Miközben a Forma-1 csapatai a koronavírus-járvány miatt megállapodtak abban, hogy a költségeket szem előtt tartva idén is a 2020-as kasztnikat használják, a technikai szabályzat bizonyos részein módosítottak: a csapatoknak változtatniuk kellett a padlólemez kialakításán.
Az FIA ezzel a lépéssel azt szerette volna elérni, hogy mintegy 10 százalékkal csökkentse a leszorítóerőt, hogy ezáltal minimalizálja az esetleges defektek kockázatát.
A Mercedes már az előszezoni teszteken is sokat küszködött a hátsó stabilitással, Toto Wolff csapatfőnök pedig nemrég úgy fogalmazott, teljesen világos, hogy az ő alacsony hátsó hasmagasságú versenyautójuk jobban megszenvedi a szabályváltozásokat.
A Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzésén Max Verstappen magabiztosan szerezte meg a pole-t, a második helyen végző Lewis Hamilton közel 4 tizeddel maradt le tőle.
A hétszeres világbajnoknak meglehetősen határozott véleménye volt a kvalifikáció után az idei szabályváltozásokról.
„Nem titok, hogy a változtatásokat természetesen azért hozták, hogy visszaszorítsanak minket” – fogalmazott a Mercedes versenyzője.
A brit versenyző említést tett arról is, hogy tavaly, az Olasz Nagydíj miatt hirtelen megtiltották az időmérős motormódok használatát.
„Tavaly is voltak a változtatások a motorunkkal kapcsolatban, aminek ugyanaz volt a célja. De rendben van, imádjuk a kihívást, és nem foglalkozunk ezekkel a dolgokkal. Olyan keményen dolgozunk, amennyire csak tudunk. És most is így fogunk tenni.”