A holland versenyző néhány körrel a leintés előtt megelőzte a versenyben vezető címvédőt, ám mivel a pályán kívül, a 4-es kanyarban tette ezt meg, csapata arra utasította őt, hogy adja vissza a pozíciót. Hamilton így végül győzött, Verstappen pedig másodikként ért célba.
„A versenyigazgató utasított minket arra, hogy azonnal adjuk vissza a pozíciót” – erősítette meg Christian Horner csapatfőnök. „Max nagyon sportszerű volt, és megtette ezt. Frusztráló volt, Lewisnak pedig épp elég ahhoz, hogy megőrizze az első helyet a verseny végéig.”
Verstappen a verseny leintése után a rádión azt mondta, jobban tették volna, ha nem adják vissza a pozíciót, szerinte ugyanis el tudott volna lépni Hamiltontól, és egy 5 másodperces büntetés esetén is a Mercedes előtt tudott volna maradni.
Horner viszont elárulta, a versenyirányítás keményebb büntetést is kioszthatott volna, Verstappen pedig nem tudott volna elegendő előnyt kiautózni.
„Nincs garancia arra, hogy 5 másodperces büntetést kaptunk volna, ha megbüntetnek. Szóval helyesen cselekedett.”
A pálya kiszélesítése az egész versenyen sarkalatos pont volt: a versenyzőket pénteken állítólag arról tájékoztatták, az időmérőn nem használhatják a bukóteret, a versenyen viszont nem büntetnek érte. Ez némi zavart okozott, a Red Bull pedig a futam során rá is kérdezett a versenyirányításnál a dologra, a Mercedes pilótái ugyanis rendre kiszélesítették a pályát a 4-es kanyarban.
„Amint a Mercedes elkezdte nyomni neki, láttuk, hogy használják a pálya azon részét. Rákérdeztünk a versenyirányításnál: ha ez a helyzet, mi is megcsinálhatjuk? Hiszen egy ilyen kiélezett küzdelemben 2 tizedes előnyt jelenthet, ha a pálya azon részét is használjuk. Ők pedig körről körre megtették. A versenyigazgató aztán megkérte őket, hogy tartsák tiszteletben a pályahatárokat, máskülönben figyelmeztetést kapnak.”
A versenyzőket az értekezleten Horner szerint arról tájékoztatták, a 4-es kanyarban a pályán kívül nem előzhetnek.
„Nyilván Max szélesen vette azt a kanyart, és a verseny előtt világossá tették, hogy amennyiben valaki előnyhöz jut ott, vissza kell adni a pozíciót. Ő pedig azonnal megtette, a csapat pedig azt követően adott utasítást erre, hogy a versenyirányítást instrukciót adott nekünk.”
Horner azt mondja, a versenyirányításnak következetesnek kellene lennie a pályahatárokat illetően.
„Ezek mindig vita tárgyát fogja képezni. De következetességre van szükség. Nem mondhatják azt, hogy „oké, használjátok a futamon, de így előzni nem lehet!”. Feketének vagy fehérnek kell lenniük, nem pedig a szürke minden árnyalatának.”