A Red Bull tempója egész hétvégén jobb volt a Mercedesénél, az alternatív taktikával próbálkozó német istálló Lewis Hamilton révén mégis az élen töltötte a verseny második felét.
Verstappen a frissebb gumikon folyamatosan dolgozta le a hátrányát a hajrában, és pár körrel a leintés előtt meg is próbálta megelőzni Hamiltont. Mivel azonban a 4-es kanyart kiszélesítette, kénytelen volt visszaengedni maga elé a Mercedest. Hamilton végül megnyerte a futamot, néhány tizedmásodperces előnnyel Verstappen előtt.
Amikor a győztest arról kérdezték, milyen érzés volt a pilótafülkében ülni a verseny utolsó köreiben, úgy válaszolt: „Horrorisztikus!”
„Nem volt valami jó. Nagyon küszködtem már az autóm hátuljával, a hátsó gumik teljesen elfogytak. Azt hiszem, 8 körrel voltak öregebbek az én gumijaim, mint Max abroncsai. Szóval tudtam, hogy 10 körrel a vége előtt utol fog érni, és az járt a fejemben, hogy szinte lehetetlen lesz magam mögött tartani, de mégis sikerült, egészen a 4-es kanyarban történt incidensig.”
„Utána pedig képes voltam őt magam mögött tartani, az árnyékomban tudtam tartani őt. Ott volt közvetlenül mögöttem, beragadt az árnyékomba, és adott helyeken nehéz volt neki közel kerülnie, és néhol emiatt szélesen is fordult, ami miatt előnybe kerültem. Ezen a pályán nehéz követni a másikat.”
Bár nagy nyomás nehezedett rá, Hamilton azt mondja, „imádta minden egyes percét” a küzdelemnek.
„A hétvége minden percét imádtam. Tudván, hogy csapatként le voltunk maradva… Ezek a srácok a Red Bullnál eddig jobban dolgoztak nálunk. És komoly teljesítmény az, hogy ilyen eredménnyel tudunk távozni, habár nem mi voltunk a leggyorsabbak ezen a hétvégén.”
A címvédő azt mondja, az utolsó körig nem volt biztos abban, hogy meg tudja-e szerezni a győzelmet.
„Bono folyamatosan mondogatta, hogy hány kör van hátra. Mondta, hogy ’három kör’, aztán ’két kör’, én pedig úgy voltam vele, ’Bono, én is tudok számolni!’”.
„Egy kicsit ideges volt, de nagyon hálás vagyok Bonónak – azért is, hogy türelmes velem. Szerintem tényleg csak az utolsó körben tudtam… Volt egy pont, a 4-es kanyaron átmentem, és tudtam, hogy jó helyzetben vagyok. De aztán a 10-esből kijövet túlkormányzott lett az autó, ideges a 11-es kijáratán, kicsit túlkormányzott a 13-asban, ami egy rossz kanyar. És azt gondoltam, ’ennyi, most elkap’. De szerintem Max is ugyanezekkel a gondokkal küszködött.”