A holland versenyző jó eséllyel pályázott a győzelemre a Bahreini Nagydíjon, a verseny hajrájában azonban az eltérő stratégiák miatt élesben, a pályán kellett volna megelőznie Hamiltont.
Verstappen meg is próbálkozott a manőverrel pár körrel a leintés előtt, a 4-es kanyarban azonban a pályán kívül előzte meg Hamiltont, akinek néhány kanyarral később vissza is adta a pozíciót a csapat utasítására.
A Red Bull versenyzője ezt követően újra megpróbálkozott a támadással, ám abroncsai olyannyira elhasználódtak, hogy nem volt újabb lehetősége az előzésre.
„Miután visszaadtam a pozíciót, nagyon nehéz volt követni őt. Az 53. körben a 13-as kanyarban volt egy elég meredek túlkormányzott pillanatom. Onnantól kezdve pedig már nem maradt gumim ahhoz, hogy támadjak” – magyarázta a holland.
„Az abroncsaim 10-11 körrel fiatalabbak voltak az övéinél, de ezekkel az autókkal ez az előny gyorsan elszáll, amint másfél másodpercen belülre kerülsz az előtted haladó mögött. És a szél, illetve a szélirány sem segített.”
Verstappen hozzátette, nem lett volna sportszerű Hamiltonnal szemben, ha a pálya egy számára kedvezőbb pontján adja vissza a pozíciót a britnek.
„Ha később adtam volna vissza a pozíciót, az nem lett volna fair megoldás” – mondta sportszerűen Verstappen. „Hiszen akkor nagyon közel maradhattam volna hozzá, és egy könnyű DRS-előzés lehetett volna belőle. Szóval a 10-es kanyar után kellett megtennem.”
Verstappen a sajtótájékoztatón utalt rá, nem feltétlenül elégedett a Red Bull bahreini stratégiájával.
„Ezekkel az autókkal már néhány év óta nagyon fontos, hogy meglegyen a pozíció a pályán, és mi ezt feladtuk ezúttal.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner viszont azt mondja, egyértelmű, hogy a versenyt „nem a bokszutca falán” veszítették el.
„A Mercedesnek nagyon erős volt a tempója a futam elején” – magyarázta a szakember. „Nem tudtunk volna ellépni, és nem tudtunk volna előnyt kiépíteni velük szemben.”
„Az abroncsaik elhasználódásának mértéke lenyűgözőnek tűnt. Szóval Max nem tudott volna 2 másodpercnél jobban ellépni Lewistól. Ők nyilván korán kiálltak a bokszba alávágási szándékkal, mi pedig így átadtuk a pályapozíciót. És a verseny során már bebetonoztuk a kétkiállásos stratégiánkat.”
„Ők nyilván ismét korán kiálltak az utolsó kerékcseréjükre. Mi 10 körrel tovább kint maradtunk, szóval jobb gumijaink voltak az utolsó etapra. De sajnos Lewisban is épp maradt még annyi, hogy maga mögött tartson bennünket.”