Ferrari tavaly a 6. helyen zárta a konstruktőri pontversenyt, miután versenyautója képtelen volt felvenni a versenyt a riválisok versenygépeivel.
Bár a csapatok lehetőségei a szabályok miatt meglehetősen korlátozottak voltak a télen, a Ferrari teljesen áttervezte V6-os erőforrását, és autóján is igyekezett javítani 2021-re.
A múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc a 6., Carlos Sainz pedig a 7. helyen ért célba, az pedig egyértelművé vált, hogy az egyenesekben már nincs akkora hátrányban a Scuderia, mint tavaly.
„Az erőforrásunk határozottan fejlődött, és örömmel látjuk ezt a Sauber és a Haas esetében is” – mondta a csapatfőnök. „Ami pedig minket illet, mi minden lehetséges területen fejlődtünk.”
„Az aerodinamika határozottan jobb lett a viselkedést és a korrelációt tekintve. De az erőforrás, illetve a teljes autó tekintetében tudtuk, hogy lehetséges lesz fejlődést elérni, és erre törekedtünk.”
„Úgy gondolom, az egész csomag fejlődött. Szóval nem könnyű az egyes területekről beszélni – az egész csomag jobb lett.”
„Természetesen megkönnyebbülve érzem magam, mert jobb pozíciókért harcolhatunk, ez pedig egészséges az egész csapat számára. Fontos, hogy a csapat egészséges körülmények között folytathatja a munkát, miközben higgadtak és pozitívak tudunk maradni.”
„Fontos volt látni azt Bahreinben, hogy az autó fejlődött.”
A Ferrari az elmúlt idényben rengeteget küszködött erőforrásával azt követően, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2019-es szezon második felében szigorított az erőforrásokra vonatkozó regulákon, később pedig egy „bizalmas” megállapodást kötött az olaszokkal, mivel azt gyanította, a csapat trükközik motorjával.
Binotto azt mondja, nem pusztán a motor áttervezése miatt javultak fel az idei szezonra.
„Nemcsak a motornak köszönhető. A motornak, a kasztninak, az aerodinamikának, az eszközöknek, a korrelációnak. Ez mind fontos volt számunkra, és szerintem végül ez volt a kulcs.”
„Hogy a fejlődés mennyiben köszönhető az erőforrásnak? Szerintem ezt nagyon nehéz megmondani, mert az egész relatív a riválisokhoz képest, nincs egy abszolút érték, és fogalmam sincs, mennyit fejlődtünk a többiekhez képest. És végső soron mindig a teljes csomagot kell értékelned.”
A Ferrari csapatfőnöke ugyanakkor rámutatott arra, a Bahreini Nagydíjon még mindig jelentős hátrányban voltak a Forma-1 topcsapataival szemben.
„Úgy gondolom, a különbség a versenyen még mindig nagy volt. Szóval nagy utat kell még megtennünk. De ez persze pályáról pályára változik.”
„Tudjuk, hogy ennek az autónak a fejlesztésén nem fogunk sokat dolgozni, hiszen már a 2022-es versenyautóra fókuszálunk Maranellóban a tervezés és a fejlesztés kapcsán. Meggyőződésem, hogy ugyanez a helyzet a többi versenyautó és csapat esetében is.”
„Ugyanakkor azt gondolom, hogy megnézve a vasárnapi versenyünket, már rendelkezésünkre áll majd a versenyzők visszajelzése, akik egyre jobban megismerik az autót. Egyre jobban kiismerik annak határait, amiken mi javítani tudunk. Szóval úgy gondolom, a következő három-négy versenyen látjuk igazán a valós teljesítményt, illetve azt, hogy mennyi potenciál van az autónkban a többiekéhez képest.”