A finn versenyző a verseny 30. körében állt ki második kerékcseréjére, a kiállás azonban 10.9 másodpercig tartott, a jobb első kereket ugyanis nem tudták elsőre levenni a szerelők.
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison nemrég a csapat által közzétett videóban elemezte, mi is történt pontosan.
„Amikor az autó megérkezett a kerékcserére, Valtteri nagyon szépen érkezett meg, nagyon jól pozícionálta az autót, ami mindig segítség a személyzetnek” – magyarázta a szakember. „De sajnos az egyik kerékkulcsos emberünk elkezdte eloldani az anyát, meg is lazította, de túl korán kezdte el lehúzni, még azelőtt, hogy az anya teljesen lejött volna a menetről.”
Ezzel a hibával pedig olyan sérülések keletkeztek, melyek miatt többszöri nekifutásra is problémás volt letekerni az anyát.
„Mivel volt még némi ellenállás, ahogy a szerelő húzta le a kerékpisztolyt, a kerékpisztoly foglalata elkezdett lecsúszni az anyáról, így körbe-körbe forogni kezdett. És ezzel az anyag széleit elkezdte koptatni, és meg is sérült az anya. Egy kicsit olyan ez, mint amikor használunk egy csavarhúzót, és nem illesztjük be megfelelően, ezért megsérülnek a csavarhúzó rései.”
Allison hozzátette, a problémákat csak fokozta, hogy a kerékpisztoly automatikusan átállt a fordított irányba, hogy csatlakoztatni lehessen az új kereket.
„Visszatette rá, hogy megoldja a problémát, de a kerékpisztoly felismeri – illetve úgy van tervezve, hogy felismerje –, amikor a lecsavarás már megtörtént, és így automatikusan átállt a másik irányba. Szóval ahelyett, hogy elkezdte volna lecsavarni, ismét rácsavarta.”
„Ezt az összevisszaságot később tehát egy olyasvalami okozta, ami általában hozzájárul egy gyönyörű 2 másodperces kiálláshoz, és ez értékes köridőbe, illetve másodpercekbe került. De az egészet a kerékpisztoly hibás használata okozta, amely lényegében megmunkálta az anyát, amikor lehúzták a kerékkulcsot.”
A félresikerült kerékcsere után Bottas meg tudta tartani a 3. helyét, de értékes másodperceket veszített, így a győzelemre nem volt esélye.