A 2021-es idényre változtattak a padlólemezre vonatkozó szabályokon, hogy mintegy 10 százalékkal csökkentsék az autók aerodinamikai leszorítóerejét a gumik kímélése érdekében.
A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon egyértelművé vált, ez a módosítás az alacsony hátsó hasmagasságot [rake] használó csapatokra, így a Mercedesre és az Aston Martinra volt a legnagyobb hatással.
Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke azt mondja, dühösek, mert tavaly felhívták a figyelmet arra, hogy néhány csapatot jobban érinthet a változtatás, ráadásul nem is volt szavazás a kérdésben.
„Nem szoktam konspirációs teóriákat gyártani. De az alacsony hátsó hasmagasságot használók rámutattak arra, hogy ez az egész nagyobb hatással lehet rájuk, mint a magas rake-et használó csapatokra” – mondta a szakember. „És igazunk is volt. Amikor ezeket a szabályokat megalkották, rámutattunk erre.”
Szafnauer cáfolta azt is, hogy a csapatok egyhangúlag megszavazták a szabályváltoztatást.
„Nem. Először is: nem volt szavazás. Másodszor, egy indikatív voksolás volt. Csak a technikai munkacsoporton belül volt, ahol az összes technikai igazgatónak volt egy javaslattételi lehetősége. És három csapat ellene szavazott.”
„Nem szabad elfelejteni, hogy mindössze két csapat használ alacsony hátsó hasmagasságot. Tehát közel sem volt egyhangúság. Át sem lehetett volna vinni még akkor sem, ha a 10-ből 8 szabályt alkalmazzuk. Mert hárman ellene voksoltak.”
Csapata jelenlegi formájával kapcsolatban Szafnauer kifejtette: „Versenykörülmények között egy kicsit versenyképesebbek vagyunk, mint egy körön.”
„De ahhoz képest, ahogy pár hónappal ezelőtt szerepeltünk itt, mielőtt megváltoztak a szabályok, rengeteg a tennivalónk…”