Az olasz sajtóban terjedt el nemrég az a hír, mely szerint az energiaital-gyárosok egy innovatív megoldással kísérleteznek, mellyel a hátsó kerekek, illetve abroncsok hatékonyabb működését tudják elősegíteni.
Mindezt állítólag oly módon, hogy egy új felfüggesztésrendszerrel a hátsó kerekek állásán tudnak változtatni, így tulajdonképpen bizonyos módon kormányozhatóvá tehetik a versenyautó hátulját. A hátsó kerekek kormányzását persze tiltják a regulák, ezért számos olyan szabály van érvényben, melyek az alkatrészek flexibilitását, a differenciálmű, vagy éppen a fékrendszer megfelelő használatát írják elő.
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko reagált is a pletykákra – elmondása szerint badarság, ami elterjedt a sajtóban, és nem vetnek be semmiféle új trükköt Imolában.
„Ez teljességgel nonszensz. Már Bahreinben is megvolt ez a „rejtélyes” felfüggesztés, de nincs benne semmi különös” – mondta a szakember a német Sport1 televíziónak.
„Így kellett megterveznünk, mert egy olyan felfüggesztésre volt szükségünk, mely illeszkedik az autó rendkívül szűk hátuljához, amit az új, kisebb és kompaktabb Honda-motorhoz terveztünk az idei szezonra.”
A Red Bull remek formában kezdte a szezont Bahreinben, ám hiába tűnt gyorsabbnak versenyautója, a Mercedes Lewis Hamilton révén végül elhappolta a győzelmet az idénynyitón. A világbajnokság ezen a hétvégén folytatódik Imolában.