Az Aston Martin versenyzőjét 10 másodperces időbüntetéssel sújtották az imolai futamon, mert csapata a versenyt megelőző 5 perces jelzésig nem szerelte fel mind a 4 kereket versenyautójára, ahogyan azt a szabályok előírják.
A büntetést viszont csak a futam 22. köre után szabták ki, a késlekedés pedig jelentősen hátráltatta Vettelt és a brit istállót.
Bár a négyszeres világbajnok az utolsó előtti körben végül kiállt a futamból, Vettel frusztráltan nyilatkozott az FIA döntésével kapcsolatban.
„A srácok nyilván minden tőlük telhetőt megtettek a rajtrácson, és szerintem nagyon jól csinálták, nagyon figyelmesek voltak” – mondta a német pilóta a futam előtti problémákról.
„Szerintem jobb versenyünk lehetett volna, ha az FIA is figyelmesebb, mert megszegtük a szabályt, ezért kaptuk a büntetést – viszont ez nem érdekelte őket egészen addig, amikor már alaposan benne voltunk a versenyben. Ekkor pedig a büntetés már sokkal többe került nekünk annál, mintha a verseny elején kaptuk volna meg.”
„Ez nem túl profi munka.”
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Michael Masi azt mondja, egyáltalán nem szokatlan, hogy a stewardok csak később jelentenek be egy büntetést.
„Nem tudom, hogy tovább tartott-e, mint kellett volna. Nyilván a technikai delegált jelentette nekünk az esetet. Amint ez megtörtént, ez a papíron történt jelentés megjelent a dokumentkezelő rendszerben. Ez volt az a pont, amikor a versenybírók megvizsgálták a szabályokat, megerősítették a bizonyítékokat, és meghatározták a büntetést” – magyarázta a szakember.
Vettel problémáját a túlmelegedő fékek okozták a rajtrácsra kivezető körben, a szerelőknek ezért sietősen ki kellett cserélniük a hátsó dobokat az autón. Mivel az Aston Martin kifutott az időből, Vettelnek a bokszból kellett rajtolnia.
Hasonló problémája támadt a csapattársnak, Lance Strollnak is a futam előtt.
„Túlmelegedtek a fékek, és a rajtrácsra vezető körökben nem mentek olyan gyorsan a pilóták, mint általában, szóval nem volt légáramlás” – magyarázta Otmar Szafnauer csapatfőnök.
„Tisztában voltunk ezzel, és a beállításokat úgy választottuk meg, hogy ne kapjanak lángra, de sajnos mégis megtörtént. Szóval túlmelegedtek, de még nem tudjuk hogy miért és hogyan.”
Stroll egyébként a 7. helyen ért célba, ám egy verseny utáni büntetés miatt végül a 8. helyen zárta az imolai versenyt.