Az Emilia-Romagna Nagydíjat a 32. körben szakították meg piros zászlókkal Valtteri Bottas és George Russell hatalmas balesete után.
A futam aztán közel félórás kényszerpihenő után folytatódott, a szabályok szerint pedig piros zászlós versenymegszakítás esetén a versenyigazgató dönthet a futam újraindításának menetéről.
A csapatok és a versenyzők közül viszont sokan arra számítottak – ahogy tavaly, az Olasz Nagydíjon – állórajttal folytatják majd a versenyt.
Köztük volt Sebastian Vettel és az Aston Martin is, akik az újraindításra a lágy abroncsokat szerelték fel, hogy jobb tapadásuk legyen az állórajt után.
A versenyirányítás azonban meglehetősen későn, a rajtrácsra vezető körön adott tájékoztatást arról, hogy végül gördülőrajt lesz.
„Nem tudom, miért volt végül gördülőrajt” – mondta a futam után Vettel.
„A piros zászlók után a lágy gumikkal próbáltunk rajtolni, de gurulórajt volt, amire nem számítottunk. Így aztán gyorsabban degradálódtak a lágy gumik, mint a többiek közepes keverékű abroncsai.”
Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke hozzátette, a vártnál később tudták csak meg, hogyan folytatódik a verseny.
„Állórajtra számítottunk, de aztán elég későn szóltak arról, hogy gördülőrajt lesz” – mondta a szakember. „Minden csapat ugyanakkor kapta meg ezeket az információkat, és elég későn történt. A legutóbbi piros zászlós versenymegszakításkor – talán Monzában – állórajtunk volt.”
Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi az eset kapcsán azt mondta, a protokolloknak megfelelően hozták meg a döntést.
„Alapvetően lehetőségünk van arra, hogy tájékoztatást adjunk az állórajtról vagy a gördülőrajtról, miután az autók elhagyták a bokszutcát” – magyarázta.
„Ebben az esetben azt hiszem, a 7-es kanyar környékén tettük ezt meg. A biztonsági autó lámpáit lekapcsoltuk, az ’RS’-felirat (rolling start – gördülőrajt) pedig megjelent a képernyőn, ahogy a procedúrát meghatározzák a szabályok.”
Masi azt mondja, azért döntöttek végül a gördülőrajt mellett, mert maradtak még vizes foltok a Tamburello kanyar előtt, ahol Bottas és Russell balesete történt.
„Egy versenymegszakítás után vagy állórajt van, vagy gördülőrajt – ahogy most is. És ebben a helyzetben, mivel a 2-es kanyar felé a pálya bal oldala eléggé vizes volt még, úgy döntöttünk, állórajt lesz.”
Nem Vettelék voltak az egyetlenek, akik állórajtra számítottak vasárnap: Charles Leclerc-t is váratlanul érte a gördülőrajt, sőt, Kimi Räikkönennek még az utolsó előtti kanyarban is azt mondta versenymérnöke, a pálya melyik oldalára kell felállnia – aztán gyorsan korrigálta magát.