Verstappen F1-es pályafutása 11. győzelmét aratta a múlt vasárnapi Emilia-Romagna Nagydíjon: a holland a 3. helyről rajtolt, és már az első kanyarban átvette a vezetést, megelőzve csapattársát, Sergio Perezt, valamint a listavezető Lewis Hamiltont.
A mezőny félig-meddig vizes pályán vágott neki a szezon második versenyének, a mezőny nagy része pedig az intermediate-abroncsokkal rajtolt el.
Verstappen több riválisához, köztük Hamiltonhoz hasonlóan egy ügyes trükkel, 2-es sebességi fokozatban startolt, kerekei így nem pörögtek ki annyira – ez pedig hozzájárult a remek rajthoz.
„Soha nem könnyű egy ilyen verseny – elég stresszes dolog meghozni a helyes döntéseket” – mondta a Red Bull Racing versenyzője a futam után.
„A kulcs szerintem a jó elrugaszkodás volt a rajtnál, ami egy kicsit engem is meglepett! Tavaly mindig küszködtünk az esőben, de télen, illetve az év elején határozottan előreléptünk ezen a téren, a múlt hétvégén pedig igazán jól sikerült.”
A Red Bull csapatát irányító Christian Horner az istálló motorpartnerét, a Hondát méltatta, szerinte ugyanis a japánok rengeteget fejlődtek az esős rajtok tekintetében tavaly óta.
„A Honda nagyszerű munkát végzett a télen” – fogalmazott a szakember. „Nagyon keményen dolgoztak, le a kalappal előttük. Ez volt az első győzelmük Imolában [Ayrton] Senna 1991-es sikere óta, szóval nagyszerű eredmény ez számukra.”
„Az ő támogatásuk nélkül biztosan nem sikerült volna. Szóval igen, nagyon biztató a dolog!”
Verstappen a verseny után arról is beszélt, taktikailag rendkívül kemény futam volt a vasárnapi, hiszen a megfelelő pillanatban kellett lecserélni a köztes esőgumikat slickekre.
„Nem volt könnyű meghozni a döntést, hogy intermediate-gumikról slickekre váltsunk. Láttam, hogy előttem már néhányan slickeken voltak, de nagyon küszködtek” – magyarázta.
„Ha néhány centivel elhagytad az ideális ívet, elveszíthetted a kontrollt az autó felett, szóval nem volt könnyű a pályán lenni. De miután felraktuk a slickeket, minden rendben volt.”
„Utána volt a piros zászlós megszakítás, úgyhogy rengeteg törmelék volt a 2-es kanyar előtt, szóval az előnyünk elszállt. És aztán volt egy meleg pillanatom az újraindításnál – az kemény volt! Utána viszont minden rendben volt.”