A Red Bull tradicionálisan a leggyorsabban végzi el kerékcseréit a Forma-1-es versenyeken, miközben a Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rendre tizedmásodperceket veszítenek a bokszutcában.
Az elmúlt években ez azért nem okozott olyan komoly problémát a német csapatnak, idén azonban úgy tűnik, egy rendkívül kiélezett küzdelem vár a Mercedesre, a Red Bull ugyanis igazán erős autóval rukkolt elő a 2021-es szezonra.
A csapatnál tehát tudják, minden tizedmásodperc fontos lehet, ezért jó ideje dolgoznak már azon, hogy a bokszkiállások is a lehető leggyorsabbak legyenek. Ennek Imolában meg is volt az eredménye: Valtteri Bottas autóján 2,24 másodperc alatt cseréltek kereket, ami ugyan F1-es léptékkel mérve egyáltalán nem mondható kimagaslónak, mégis a leggyorsabb szerviznek bizonyult az imolai versenyen.
Több mint 2 év után először fordult elő, hogy a Mercedes produkálta a leggyorsabb bokszkiállást egy F1-es versenyen.
Lewis Hamilton esetében viszont nem mentek olyan simán a dolgok: első kerékcseréjénél az egyik légkulccsal akadtak gondok, majd egy érkező versenyautó miatt veszített további időt.
„Nos, be kell vallanunk, hogy nem mi vagyunk a legjobbak, időt veszítünk a bokszkiállások során” – fogalmazott Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója. „Olyan terület ez, melyre már koncentrálunk egy ideje.”
„Lewis kiállása esetében problémánk volt az egyik kerékpisztollyal. A következő kiállásra lecseréltük, és úgy tűnt, ez megoldja a problémát, de mégis volt egy kis késlekedés: mintegy 4 tized másodpercig visszatartottuk őt, mert [Antonio] Giovinazzi épp érkezett a bokszutcában, épp, amikor Lewis indult volna ki.”
„Ahogy mondtam, volt néhány esemény, ami hatással volt ránk az imolai versenyen, és dolgozni fogunk ezeken. Hosszabb távon viszont dolgozunk azon, hogy megtudjuk, mit tehetnénk a szerelőcsapattal, a felszerelésekkel, hogy találjunk egy kis időt a bokszkiállások során.”