Tsunoda magabiztosan érkezett meg Imolába, hiszen a korábbi tesztekből kifolyólag jól ismerte már a legendás pályát, ráadásul az AlphaTauri autójának is kedvezett az olasz aszfaltcsík.
A fiatal versenyző azonban már az időmérő első szakaszában elkövetett egy nagy hibát: túl keményen nyomta, és összetörte versenyautóját.
„Ami a Q1-et illeti, teljes mértékben az én hibám volt. Ha azt nézem, milyen volt az autó teljesítménye ezen a hétvégén, egyszerűen nem kellett volna annyira nyomnom” – ismerte el Tsunoda.
„Nem tudom, miért, de túl keményen nyomtam, habár nem lett volna szükség rá. Kicsúsztam a pályáról, és teljes mértékben az én hibám volt.”
A verseny első szakaszában ugyan szépen jött előre, a futam újraindítása után azonban megpördült a Tamburello kanyarban, majd egy 5 másodperces időbüntetést is kapott, mert rendre kiszélesítette a pályát a Piratellában.
„A tempó megvolt. Majdnem megelőztem Lewist is. Szóval jó volt a sebességünk, de megnehezítettem magamnak… A pályahatárok abban a helyzetben nem érdekeltek túlzottan, hogy őszinte legyek. Egyszerűen nagyon frusztrált voltam, és próbáltam olyan gyors lenni, amennyire csak lehet” – magyarázta az AlphaTauri versenyzője.
„Természetesen megbüntettek a pályakiszélesítés miatt, mert újra meg újra elkövettem. Tanulnom kell ezekből a jövőben. Sokkal fókuszáltabbá kell válnom. A piros zászlós versenymegszakításig jól koncentráltam, de aztán veszítettem ebből, és ez kulcsfontosságú a jövő szempontjából.”
„Amikor elkövetek egy hibát, mindig nehezen alszom – főleg az időmérős baleset után, mert az egy komoly dolog volt számomra.”
Tsunoda azt mondja, a kiábrándító hétvége után elnézést kért az AlphaTauri csapatfőnökétől, Franz Tostól.
„Franz azt mondta, „ne aggódj, a tanulásról szól”, és a legtöbb újonc pontosan ezt csinálja első évében. Tanulnom kell belőle, és nem szabad újra elkövetnem.”