Az energiaital-gyárosok nemrég kezdték el felépíteni új motorgyárukat Milton Keynes-i kampuszukon, ahol már jövőre belekezdenek a motorok építésébe: a Hondával kötött megállapodás értelmében 2022-től már saját maguknak gyártják le az aggregátokat.
A hosszabb távú cél természetesen az, hogy az új motorformula bevezetésekor már teljes mértékben saját motorral álljanak rajthoz az F1-ben, ehhez pedig komoly beruházásokat tesznek.
Az új létesítmény mellett a szakembereket is próbálják megfelelően összeválogatni: nemrég leszerződtették a Mercedes motorrészlegének korábbi kulcsemberét, Ben Hodgkinsont, az osztrák csapat pedig további neves mérnökökkel erősítene.
„Nos, nyilván elvégeztük a kutatómunkát ezzel kapcsolatban. Mivel a Red Bull angliai kampuszán belül építjük fel motorgyárunkat, nem kell túl messzire mennünk körülnézni, a tehetség ott van az Egyesült Királyságban, és természetesen a Mercedes kiemelkedő munkát végzett, nemcsak az elmúlt 7, de valójában az elmúlt 15 évben” – mondta Horner Portugáliában.
„És szerintem az elmúlt 50 évet tekintve ez az első komoly motorlétesítmény az Egyesült Királyságban a Mercedes gyárán kívül. Szóval ez egy rendkívül izgalmas lehetőség számunkra, és most meg kell találnunk a tehetségeket, mint ahogy tettük azt a kasztni oldalán is.”
„Nyilvánvalóan az, hogy az Egyesült Királyságban vagyunk, kényelmessé teszi ezt a helyzetet. Ben pedig kiemelkedő jelölt volt számunkra, és örülök, hogy elfogadta az ajánlatunkat, és úgy döntött, csatlakozik csapatunkhoz.”
„A Jaguar 2004-es felvásárlása óta ez a Red Bull legnagyobb beruházása a Forma-1-ben. Nagy elkötelezettség, és természetesen arra készüljünk, hogy vállaljuk az új szabályok jelentette kihívásokat, akár 2025-ben, akár 2026-ban jönnek azok.”
Horner azt mondja, pontosan tudják, hogy nagy kihívással állnak szemben, de jelenleg az a tervük, hogy az új motorérának már egy saját maguk által tervezett és épített erőforrással vágjanak neki.
„Nagy kihívás ez, de egyúttal izgalmas is. Azt hiszem, a Ferrarin kívül mi leszünk az egyetlen csapat, mely egy tető alatt építi meg kasztniját és motorját, és lesz egy teljesen integrált megoldás a két technikai csapat között” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke.
„Egy kivételesen tehetséges szakembergárdát verbuválunk össze, és még csak az út elején járunk. Jelenleg egyértelműen arra összpontosítunk, hogy építsünk egy saját motort. Erre köteleztük el magunkat, és próbálunk felállítani egy tervezőcsoportot, mely az új szabályokra fókuszál majd.”
„A Hondával kötött megállapodásunknak köszönhetően egy lágy leszállásunk lehet. Izgalmas idők ezek, és szerintem a Red Bull egy igazán egyedülálló helyzetbe kerülhet azzal, hogy mindent egy tető alatt készíthet el.”
A Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Toto Wolff nem tartja kizártnak azt, hogy a Red Bull a jövőben szövetkezik majd valamelyik gyártóval – potenciálisan a Volkswagennel.
„Nos, úgy gondolom, a Red Bull helyes stratégiai lépéseket indított el” – mondta Wolff. „Szerintem kettős pályára állnak a saját erőforrásukkal, illetve egy esetlegesen csatlakozó új motorgyártóval, és ez minden bizonnyal egy intelligens megoldás, különösképpen a Honda infrastruktúrájának felvásárlásával.”
„Nyilvánvalóan angol mérnököket fognak szerződtetni, hiszen maga a létesítmény az Egyesült Királyságban van, és nem sok vállalat van, aki ilyen mérnököket tud nyújtani. Szóval abszolút érthető a stratégia.”