A vasárnapi Spanyol Nagydíjon Hamilton győzni tudott, miután frissebb abroncsaival a verseny hajrájában megelőzte a futamon addig élen álló Max Verstappent.
A brit pilóta viszont még szombaton a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva a Red Bull trükkös szárnyáról tett említést.
„A Red Bullok nagyon gyorsak az egyenesekben. Van ez a hajlékony szárny az autójuk hátulján, amit feltettek most, és legalább 3 tizedet nyertek ezzel a szárnnyal.”
„Szóval gyorsabbak lesznek nálunk az egyenesekben, és nehéz lesz hátul tartani őket. De ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen.”
A Red Bull a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésein egy nagyobb leszorítóerőt biztosító hátsó szárnnyal körözött – jó eséllyel ezt már a jövő hétvégi Monacói Nagydíjra tesztelték.
Szombattól viszont ugyanazt a konfigurációt használták, mint a szezon első versenyein.
Bár a hajlékony aerodinamikai elemek használata jó ideje tiltott az F1-ben, a csapatok természetesen a határokat feszegetik ezen a téren is. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont állítja, az ő megoldásuk teljesen szabályos.
„Láttam Hamilton nyilatkozatait. Természetesen az autókat folyamatosan ellenőrzik, vannak terheléses tesztek, és mindenféle egyéb teszt, amin át kell menniük” – magyarázta a szakember. „Az FIA teljes mértékben elégedett az autóval, mely az összes teszten megfelelt.”
„Szóval meglepett ez a nyilatkozat. De olyasvalami ez, amiről már Toto is említést tett nekem. Kétlem, hogy Lewis véleménye volt, szóval valahonnan máshonnan érkezett…”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva a vasárnapi futam után nem kívánt belemenni ebbe a témába.
„Igen, mókás a dolog… Igen, beszéltünk róla, de… Mindenki… Nem is, hadd ne kommentáljam ezt most, bocsánat!” – mondta a szakember.