Ahogyan arról nemrég lapunk is beszámolt, a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon a Red Bull RB16B jelű versenyautójának hátsó szárnya került a figyelem középpontjába, amikor a Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton utalt rá, az energiaital-gyárosok hajlékony hátsó szárnyuknak köszönhetően remek végsebességre tudnak szert tenni az egyenesekben.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke reagált a világbajnok szavaira, azt mondta, teljesen szabályosa az autójuk.
„Láttam Hamilton nyilatkozatait. Természetesen az autókat folyamatosan ellenőrzik, vannak terheléses tesztek, és mindenféle egyéb teszt, amin át kell menniük” – magyarázta a szakember. „Az FIA teljes mértékben elégedett az autóval, mely az összes teszten megfelelt.”
„Szóval meglepett ez a nyilatkozat. De olyasvalami ez, amiről már Toto is említést tett nekem. Kétlem, hogy Lewis véleménye volt, szóval valahonnan máshonnan érkezett…”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva a vasárnapi futam után nem kívánt belemenni ebbe a témába.
„Igen, mókás a dolog… Igen, beszéltünk róla, de… Mindenki… Nem is, hadd ne kommentáljam ezt most, bocsánat!” – mondta a szakember.
A Motorsport.com című internetes lap viszont azt írja, kedden az FIA minden csapatnak levelet küldött, ebben azt írja, aggasztónak tartja, hogy néhány vannak csapatok, melyek megoldása ugyan átmegy a terheléses teszteken, mégis hajlanak bizonyos sebességnél.
A szövetség a küldött levélben megjegyzi, tisztában van azzal, hogy „egyes megoldások megfelelnek a jelenlegi teszteknek, ennek ellenére „túlzott elhajlást mutatnak, miközben az autó mozgásban van”.
„Úgy hisszük, hogy az efféle eldeformálódás jelentős hatással lehet az autó aerodinamkai teljesítményére.”
Az FIA ezért úgy döntött, új terheléses teszteket vezet be. A Technikai szabályzat 3.9.9-es pontja egyébként kimondja: „Az FIA fenntartja a jogot arra, hogy további terheléses teszteket vezessen be a karosszéria bármely részére vonatkozóan, melyekkel kapcsolatban felmerül a gyanú, hogy mozgás közben elmozdulnak.”
Az új tesztekkel a szárnyak viselkedésére összpontosítanak, a szövetség pedig abban bízik, a jövőben megakadályozhatják, hogy az F1-es istállók hajlékony megoldásokkal álljanak elő.
Mivel egyes csapatoknak emiatt meg kell erősíteniük hátsó szárnyaikat, türelmi időt kap a mezőny, Monacóban, Bakuban és Isztambulban tehát a jelenlegi szabályok lesznek érvényben, az új regulák pedig a Francia Nagydíj előtt, június 27-én lépnek életbe.