Red Bull: Nem a hajlékony szárny dönti el a világbajnokságot - F1VILÁG.HU

Red Bull: Nem a hajlékony szárny dönti el a világbajnokságot

HIRDETÉS
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint nem fog a világbajnoki címről dönteni az, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új szabályai miatt változtatniuk kell versenyautóik hátsó szárnyain.
BARCELONA, SPAIN - MAY 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 09, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)

A sportot irányító testület múlt kedden írt levelet az F1 csapatainak, melyben arról adott tájékoztatást, szigorít az aerodinamikai elemekre vonatkozó terheléses teszteken, miután felmerült a gyanú, hogy több csapat is hajlékony hátsó szárnyakat használ.

A gyanút pedig a Mercedes csapata keltette: a német istálló versenyzője, Lewis Hamilton a Spanyol Nagydíj szombati napján tett említést arról, a Red Bull „hajlékony hátsó szárnyának köszönhetően” meglehetősen gyors az egyenesekben.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója leszögezte, teljesen szabályos autóval versenyeztek eddig, ráadásul nemcsak ők, hanem más csapatok is kiaknázták a szabályokban rejlő lehetőségeket.

„A szárny átment a terheléses teszteken. Ez döntő fontosságú. Most új kritériumok vannak, a terhelésre vonatkozóan eltérőek az iránymutatások” – mondta Marko a Motorsport-Total.com című lapnak.

„Gyakran előfordul ez, amikor új szabályok jönnek, a csapatok pedig felfedeznek szürkezónákat. De nemcsak a Red Bull volt a célpont, más csapatokat is érint.”

Marko azt mondja, az Alpine és az Alfa Romeo is olyan hátsó szárnyakat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak, így nekik is meg kell majd erősíteniük azokat, ha életbe lépnek az új regulák.

A Red Bull tanácsadója beszélt Hamilton nyilatkozatáról is, aki Barcelonában azt mondta, az osztrák istálló 3 tizedmásodpercet nyert hajlékony szárnyával.

Marko szerint a címvédő rossz adatok alapján számolt, szerinte ugyanis azokkal a köridőkkel végzett összehasonlítást, melyeket a Red Bull pénteken futott, amikor tesztelte nagy leszorítóerejű szárnyát. Szombatra pedig felkerült a nagyobb végsebességet biztosító, kisebb szárny az autókra.

„Az oka a kisebb hátsó szárnynak az volt, hogy túl lassúak voltunk az egyenesekben. Hamilton aztán, amikor mögöttünk autózott a pályán, látta, hogy meglehetősen gyorsak vagyunk az egyenesekben, és a szárnynak tudta ezt be. Holott két dolog együttállásáról volt szó.”

Hirdetés

Bár a szabálymódosítással a Red Bull veszíthet némi teljesítményt, Marko szerint az nem lesz döntő jelentőségű a Mercedesszel folytatott küzdelem során.

„Kétségkívül nem olyan hátrányról van szó, ami döntő a világbajnokság szempontjából” – mondta.

„Ez egy teljesen normális folyamat. Az első szárnyakat is újra kellett finomítanunk egy szezon során két-három alkalommal, amikor sikeresek voltunk, és világbajnoki címeket nyertünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: Nem a hajlékony szárny dönti el a világbajnokságot
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!