A fiatal pilóta a leggyorsabb volt a Monacói Nagydíj szombati időmérő edzésén, a kvalifikáció leintése előtt nem sokkal azonban csúnyán összetörte versenyautóját.
A Ferrari természetesen alaposan átvizsgálta az autót – főleg azért, mert attól tartott, a balesetben megsérült a váltó is.
Végül néhány órával a verseny előtt erősítette meg a csapat, Leclerc megtarthatja a pole pozíciót, a vizsgálatok ugyanis arra jutottak, a váltó nem sérült meg a szombati ütközésben.
Leclerc azonban a rajtrácsra vezető körében technikai problémát jelentett a rádión, nem sokkal később pedig kiderült, nem fog tudni elrajtolni Monte-Carlóban.
Mattia Binotto csapatfőnök a verseny után elárulta, nem a váltóval volt probléma, hanem a jelek szerint a bal oldali kardántengellyel.
A szakember később arról is beszélt, ki kell vizsgálniuk, hogy a problémát miért nem fedezték fel előbb.
„Meg kell értenünk, mi történt, és miért” – mondta Binotto. „És ami ennél is fontosabb, hogy kiszúrhattuk-e volna a parc fermében szombat délután és a verseny reggele között.”
„Fontosabb, hogy megtudjuk, miért nem vettük észre a problémát az autón. Amikor Charles elhagyta a garázst, a probléma nem állt fenn, a 6-os kanyarban kezdte el a jelét adni.”
„Azok az elemek, amik felkerültek az autóra, semmiféle problémát nem mutattak. Szóval átvizsgáljuk majd az alkatrészeket a következő napokban, és megnézzük az adatokat.”
Binotto meg van győződve arról, a kardántengely-probléma teljesen független a csapat azon döntésétől, hogy nem cserélték ki a váltót az autóban.
„Nem a váltóval van összefüggésben. Ha kicseréltük volna a váltót, ezek az elemek akkor is az autón maradtak volna, mivel nem sérültek meg a balesetben. A hiba előjött volna, szóval nem arról van szó, hogy kockáztattunk a váltóval.”
A Forma-1 parc fermé-szabályai egyébként az időmérőn megsérült elemek cseréjét teszik csak lehetővé.
„Van egy egyértelmű szabály, amely kimondja, hogy csak a sérült elemeket lehet cserélni” – folytatta Binotto. „Szóval tényleg azokat cseréltük ki, amik megsérültek: az első szárnyat, a jobb első felfüggesztést, és az autó jobb hátulját. Ezek egyértelműen sérültek, és engedélyt kaptunk a cseréjükre.”
Bár a kardántengellyel kapcsolatos probléma nem áll összefüggésben a váltóval, Binotto azt nem zárta ki, hogy valamilyen módon a szombati baleset következménye volt.
„Végső soron kapcsolatban állhat a balesettel. Ezt ki kell elemeznünk, és meg kell kapnunk a végleges választ. De az ellentétes oldalon volt, a bal oldalon. Szóval talán összefüggésben volt a balesettel, talán nem.”