A flexibilis szárnyak néhány hete újra beszédtémát szolgáltatnak a Forma-1-ben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis a Spanyol Nagydíj után arról tájékoztatta a csapatokat, szigorít a terheléses teszteken, miután felmerült a gyanú, hogy több csapat – köztük a Red Bull – rugalmas hátsó szárnyakat használ.
A Mercedesnél és a McLarennél viszont felháborodtak azon, hogy a változtatás csak a Francia Nagydíjtól kezdve lép életbe – előbbi csapat pedig egy esetleges óvást is kilátásba helyezett a jövő hétvégi, bakui versenyen.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ugyanakkor nemigen aggódik a Mercedes fenyegetése miatt, szerinte ugyanis ha kell, ők is tudnak óvni a címvédő istálló autója ellen.
„Egy kicsit furcsának tartjuk ezt” – mondta a szakember a Formel1.de című internetes lapnak adott interjújában.
„Az FIA úgy döntött, hogy változtat a tesztek, különösen a torziós ellenállás szabályain. Ez Paul Ricardtól kezdve lesz érvényben. Ez egy nagyon világos kijelentés és szabályozás.”
„Ha Mr. Wolff úgy gondolja, hogy ez túl késő számára, véleményem szerint akkor is az FIA határozza meg a procedúrát… Ha tiltakozni akar, szabadon megteheti…”
„De azt gondolom, inkább meg kellene néznie a saját első szárnyait. Mert a ServusTV és a Sky felvételein is látszik, milyen drasztikusan közelít az az első szárny az aszfalthoz.”
Arra a kérdésre, hogy adott esetben a Red Bull is tiltakozhat-e a Mercedes első szárnyai ellen, Marko így felelt: „Így van.”
A Red Bull egyébként már korábban is utalt a Mercedes hajlékony első szárnyaira, erre reagálva Toto Wolff azt mondta, az „pontosan ugyanúgy hajlik, ahogy a Red Bullé”, így a két csapat akár egymás első szárnyai ellen is nyújthat be óvást.
A Mercedes-főnök akkor hozzátette: „Az viszont világos, hogy a hátsó szárnyuk jobban hajlik, mint kellene. A regulák szerint nem szabályosnak lett minősítve.”
Marko beszélt arról is, a Red Bull 2012-ben és 2013-ban is változtatásra kényszerült, amikor szigorúbb terheléses szabályokat vezettek be – és természetesen mindig a határidőknek megfelelően tette ezt.
„Minden alkalommal javítanunk kellett rajta. Kitűztek egy határidőt, mi pedig elvégeztük a változtatást ezen perióduson belül. Ez a normál procedúra. Jelenleg legális autóval vagyunk a pályán. Paul Ricardtól kezdve pedig megerősítjük a hátsó szárnyunkat.”
A Red Bull tanácsadója ismét nyomatékosította, nem a flexibilis hátsó szárny fogja eldönteni az idei bajnokságot.