A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csak a franciaországi versenyhétvégétől kezdve szigorít a szárnyakra vonatkozó terheléses teszteken, hogy elejét vegye az F1-es csapatok trükközésének.
A Spanyol Nagydíjon ugyanis kiderült, több csapat, köztük a Red Bull, a Ferrari, az Alfa Romeo és az Alpine is olyan hátsó szárnyat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.
A Mercedes óvást is kilátásba helyezett, a német istálló ugyanis nem örül annak, hogy az új technikai direktíva csak az Azeri Nagydíjat követően lép életbe – szerintük ugyanis a flexibilis szárnyak a bakui pályán nagy előnyt jelentenek majd.
Az Alfa Romeo csapatfőnöke, Fred Vasseur viszont másképp látja.
„Komolyan kell beszélnünk a szárnyakkal kapcsolatban: azok egyáltalán nem lesznek mérvadóak” – mondta a szakember.
„Azt gondolom, a Ferrarival együtt megmutattuk Monacóban, hogy az ilyen típusú pályákon jól teljesítünk. Talán ugyanez lesz a helyzet Azerbajdzsánban is.”
„Azerbajdzsánban két eltérő része van a pályának. Van a városi rész, ahol a filozófia nagyon hasonló, mint Monacóban. És ott van az a mintegy 2,5 kilométernyi egyenes. Az talán egy kicsit nehezebb lesz, de ez van.”
Vasseur kifejtette, nem érzi sportszerűnek az FIA szabálymódosítását.
„Nem én írom a szabályokat, hanem az FIA – mi pedig megterveztük az autónkat a publikált szabályok alapján” – magyarázta.
„Minden egyes területen a határokat kell feszegetnünk. Ez az F1 filozófiája. És ez minden egyes csapat filozófiája, akár a súlyt, akár a tervezést, vagy minden mást nézünk.”
„És aztán hirtelen – az okokat nem tudom, talán azért, mert egy csapat elkezdett panaszkodni egy hete – új technikai direktívánk lett. Azt gondolom, sajnálatos, hogy ilyen későn érkezik a tisztázása a szabályoknak, mert szerintem minden csapat jóval korábban kérte már ezt. És ne felejtsük el azt sem, hogy mindannyian kollektíven komoly erőfeszítéseket teszünk a költségek csökkentéséért.”
„Rengeteg egyeztetésünk volt, hogy tudjuk, csökkentenünk kell-e a pályán lévő személyzet nagyságát egy-két emberrel, és a többi, és a többi. És aztán előjönnek ezzel a technikai direktívával, nekünk pedig újra kell terveznünk a szárnyakat, újakat kell gyártanunk.”
„Nem a teljesítménybüntetésről beszélek, mert pár összehasonlítást már végeztünk, és nem nagy ügy. Viszont érinteni fog minket, mert a fejlesztési büdzsénk nagy részét erre kell elköltenünk – és ez nem fair.”