Lewis Hamilton a 2. helyről vágott neki a franciaországi versenynek, ám már az első kanyarban az élre tudott kerülni, mivel a pole-ból induló Max Verstappen hibázott.
A címvédő aztán viszonylag kényelmes előnyt autózott ki az élen, a Mercedes pedig a 3. helyről a bokszba hívta Valtteri Bottast, hogy megpróbáljanak Verstappen elé vágni.
A stratégia viszont fordítva sült el, hiszen nem elég, hogy Verstappen visszajött Bottas elé, de még a később kiálló Lewis Hamiltont is meg tudta előzni.
A Red Bull aztán a futam előrehaladtával taktikát váltott, mivel arra jutottak, nem tudnának a győzelemért harcolni a folyamatosam kopó gumikkal, így másodszor is a bokszba hívták Verstappent. A holland jelentős hátrányt dolgozott le a friss abroncsokkal, és előbb Bottast, majd az utolsó előtti körben Hamiltont is megelőzte, és megnyerte a futamot.
„Az autó teljesítménye jó volt, lehet, hogy a miénk volt ma a gyorsabb autó” – mondta Toto Wolff újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva a vasárnapi versenyt követően.
„A kiállásnál veszítettük el ezt a versenyt, azt gondolván, hogy biztonságban vagyunk az elégávással szemben. De nem így volt. Egy szolid 3 másodperces előnyünk volt, hogy védekezzünk az elévágással szemben, de úgy tűnik, ez nem volt elég…”
„Onnantól kezdve pedig hátrányban voltunk. A három autó közötti küzdelem intenzív volt, és két dolgot tehettünk: vagy folytatjuk az egykiállásos taktikával, vagy kiállunk másodszor. De a második kerékcsere veszélyes lett volna ránk nézve, mert ott volt Perez is. Elszúrtuk ma.”
A verseny hajrájában Valtteri Bottas dühösen jelezte a rádión, a Mercedesnek hallgatnia kellett volna rá, amikor azt mondta, a két kiállásos taktika lesz a nyerő. Wolff viszont azt mondja, továbbra is azt gondolják, hogy az egy kiállás volt a jobb taktika.
„Imádtam, hogy így kimondta, amit gondol! De továbbra is azt gondoljuk, hogy az egy kiállás volt a jobb stratégia. Viszont amikor ilyen keményen kell harcolni a kiállás után, túlhajtjuk a gumikat.”
„Úgy gondolom, hogy Valtteri remek versenyt futott ma: végig ott volt Lewisszal és Maxszal, és azt gondolom, a fejlődése jó irányba halad. Igen, van még némi lemaradása a gumikezelés tekintetében, de a következő pár napban részletesen megvizsgáljuk ezt. Viszont valódi fejlődést látok abban, ahogy Valtteri dolgozik a versenyeken. Az időmérős teljesítményével kapcsolatban soha nem is kételkedtünk.”
Wolff hozzátette, a Red Bull idén sokkal nagyobb fenyegetést jelent rájuk nézve, hiszen most már két autóval tudnak rendre a mezőny elejében harcolni.
„Abszolút! Ha Perez nem lett volna lőtávolon belül, legalább az egyik autóval megpróbáltuk volna a második kerékcserét, és így nehéz helyzetbe hozhattuk volna a másik Red Bullt. Szóval jelenleg négy autó van ott, melyek képesek harcolni egymással.”
„Perez folyamatosan képben volt, nem volt messze. Nyilván nem volt harcban a dobogós helyekért az elején, de sokáig el tudott menni az első etapban, és jól tudott taktikázni ahhoz, hogy felérjen a pódiumra. A Red Bull és a Honda ráadásul óriási előrelépést tett V6-os erőforrásával, a második erőforrás bevetésével.”