A Red Bull jelenleg 40 pontos előnyt élvez a konstruktőri pontversenyben a Mercedesszel szemben, az energiaital-gyárosok pedig a múlt hétvégi Stájer Nagydíjon is magabiztos győzelmet szereztek.
A Mercedes pedig nemcsak a pályán, hanem azon kívül is próbál fogást találni a Red Bullon: előbb a rugalmas hátsó szárnyak miatt emeltek panaszt a Red Bull ellen, legutóbb pedig kiderült, a Magyar Nagydíjtól kezdődően az FIA mesterségesen lelassítja az F1-es kerékcseréket – épp azután, hogy a Mercedes feltett egy „ártatlan” kérdést egy esetleges bokszutcai fejlesztés kapcsán.
„Ez egy szokatlan helyzet most számukra” – mondta Helmut Marko. „Ezért panaszkodnak minden miatt: a hátsó szárny, a kerékcserék, és tényleg minden miatt. Ha csak a versenyzésre koncentrálunk, és arra, hogy a szabályok keretein belül maradjunk, semmi sem állíthat meg minket.”
Arra a kérdésre, hogy mivel küszködik most leginkább a Mercedes, Marko kifejtette: „Hiányzik nekik az az 50 lóerős előny, amellyel 7 évig rendelkeztek. Most ugyanannyi motorerőnk van, mint nekik. A leggyorsabb autó az egyenesekben igazából egy McLaren Mercedes-motorral. Nekünk pedig egész egyszerűen van egy motorunk, ami ugyanilyen jó. Ez az új helyzet a Mercedes számára.”
Marko szerint épp emiatt mutogat ujjal a Mercedes a Red Bullra, legyen szó a hátsó szárnyról, a guminyomásról, vagy éppen a villámgyors kerékcserékről.
„Ha pedig nem a Mercedes panaszkodik, akkor az Aston Martint használják erre” – mondta.
A De Telegraaf című lapnak nyilatkozva a Red Bull tanácsadója hozzátette: „Tanultunk a korábbi hibáinkból. A Mercedes tavaly nagyot lépett előre motorjával, de a Honda idén reagált.